پامپئو درباره توافق تجاری چین با ایران هشدار داد

به گزارش تا بینهایت، وزیر خارجه آمریکا در زمینه توافق جامع مالی میان چین و ایران هشدار داد.

پامپئو درباره توافق تجاری چین با ایران هشدار داد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تاکید بر اینکه واشنگتن به زودی علیه شرکتهای نرم افزاری چینی اقداماتی اتخاذ خواهد نمود به پکن در زمینه توافق تجاری با ایران هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود که دونالد ترامپ طی روزهای آینده علیه شرکتهای چینی و شرکتهایی که حکومت چین را مستقیما از نظر اطلاعاتی تغذیه میکنند تحت عنوان خطرات امنیت ملی این کشور اقداماتی اتخاذ خواهد نمود. وی در این زمینه جرئیات بیشتری ارائه نکرد.

مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر حملات گسترده ای را علیه اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو با نام تیک تاک (TIKTOK) شروع نموده اند.

پامپئو به فاکس نیوز گفت: طی روزهای آینده اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت های نرم افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می آیند اتخاذ خواهد شد.

وی درباره روابط چین با ایران نیز گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای یک توافق مالی 400 میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد.

وی اضافه نمود، تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

پامپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر میکنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.

استفان بیگن مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم چهارشنبه گذشته گفته بود دولت این کشور توافق همکاری ایران و چین را به دقت رصد می نماید.

قرار است در قالب این توافق که هنوز نهایی نشده است، چین طی 25 سال 400 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه های کلیدی از جمله زیرساخت و حوزه انرژی ایران انجام دهد که تقریبا کوشش های آمریکا برای محاصره کردن اقتصاد ایران را خنثی خواهد نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1135

به "پامپئو درباره توافق تجاری چین با ایران هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو درباره توافق تجاری چین با ایران هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید