پدرسون: آتش بس در سوریه برای مبارزه با کرونا ضروری است

به گزارش تا بینهایت، فرستاده سازمان ملل در سوریه خواستار برقراری آتش بس فوری در این کشور به منظور مبارزه با کرونا شد.

پدرسون: آتش بس در سوریه برای مبارزه با کرونا ضروری است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گئر پدرسون فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به ضرورت برقراری آتش بس فوری در سوریه به منظور فراهم کردن زمینه مبارزه با کرونا، جامعه جهانی را به کمک به سوری ها در تمامی مناطق این کشور فراخواند.

پدرسون که از طریق ویدئو کنفرانس در نشست شورای امنیت سخن می گفت، گفت: سوریه به دلیل ازدحام جمعیت در اردوگاه های آوارگان و بازداشتگاه ها، اداره ضعیف برخی مناطق و حتی نبودن مدیریت در برخی مناطق، در معرض خطر بزرگی قرار گرفته است که توان آن برای مهار ویروس کرونا را با تهدید جدی روبرو کرده است.

پدرسون با تکرار اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در خصوص ضرورت برقراری آتش بس در سراسر سوریه، گفت: به یک دوره آرامش پایدار به منظور برقراری آتش بس و فراهم کردن زمینه همکاری در تمامی خطوط تماس در اراضی سوریه نیاز داریم.

طبق گزارش وبگاه عربی 21، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به توافق روسای جمهور ترکیه و روسیه درباره تثبیت اوضاع در منطقه کاهش تنش در ادلب واقع در شمال غربی سوریه، گفت: آن ها درباره توقف تمامی عملیات نظامی در همه خطوط تماس در داخل منطقه کاهش تنش در ادلب توافق کردند و در نتیجه کاهش محسوس خشونت به ویژه در خصوص حملات هوایی و عملیات های زمینی را شاهد بودیم.

وی اشاره کرد که خطر ازسرگیری خشونت ها و درگیری ها در شمال شرقی و شمال غربی سوریه همچنان وجود دارد و اگر این اتفاق بیفتد در آن صورت خطر ویروس کرونا برای غیرنظامیان دو چندان خواهد شد و این ویروس همچون آتش شعله خواهد گرفت و پیآمدهای انسانی، اجتماعی و اقتصادی فاجعه آمیز برای ملت سوریه خواهد داشت.

او گفت که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری نشست سوری ها در ژنو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 882

به "پدرسون: آتش بس در سوریه برای مبارزه با کرونا ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدرسون: آتش بس در سوریه برای مبارزه با کرونا ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید