پنتاگون: سیاست واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، هیچ تغییری نکرده است

به گزارش تا بینهایت، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام نمود در حالی که ترکیه تصمیم گرفته یکجانبه عمل کند، سیاست واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، هیچ تغییری نکرده است.

پنتاگون: سیاست واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، هیچ تغییری نکرده است

به گزارش ، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای بیان کرد: متاسفانه ترکیه تصمیم گرفته است یکجانبه عمل کند و در حال حاضر سیاست ما درباره حضور نیرو هایمان در سوریه، هیچ تغییری ننموده است.

هافمن گفت: با وجود گزارش های نادرست، اسپر، وزیر دفاع و میلی، رئیس ستاد ارتش طی چند روز گذشته از سوی رئیس جمهور در خصوص اوضاع در شمال سوریه و کوشش ها برای مراقبت از نیرو های آمریکایی در مواجهه با اقدام نظامی از سوی ترکیه، مورد مشورت قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: موضع این وزارتخانه همچنان این بوده و هست که ایجاد منطقه امن در شمال سوریه بهترین راه برای حفظ ثبات در آنجا به شمار می آید. در نتیجه ما نیرو های آمریکایی در شمال سوریه را برای اطمینان از امنیت آن ها، از راستا حمله احتمالی ترکیه خارج کردیم.

ترکیه در نخستین حمله ارتش خود در خاک سوریه به مقر نیرو های دموکراتیک کرد سوریه موسوم قسد در راس العین حمله کرد که این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشت.

در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد نیرو های سپر فرات و نیرو های آزادی بخش عفرین در اطراف منطقه مرعناز در حومه شمالی حلب سوریه به شدت درگیر شدند.

ترکیه سال هاست به بهانه های مختلف و بی اعتنا به تمامیت ارضی سوریه، فکر تجاوز به خاک این کشور را در سر می پروراند.

مقامات ترکیه قصد دارند یک منطقه امن 32 کیلومتری در مرز مشترک این کشور با سوریه ایجاد نمایند که خالی از کُرد های سوری باشد.

با اینکه تنها چند روز از ورود خودرو های زرهی ترکیه به خاک سوریه می گذرد، آنچه از حمله آنکارا به عفرین به یاد داریم نشان می دهد طنین ناخوشایند تجاوز آنکارا به حاکمیت دمشق مدت هاست که شنیده می گردد. در این میان، آمریکا که همواره دستی در تنش های منطقه دارد گاهی دایه ای دلسوزتر از مادر برای کرد ها می گردد، گاهی شریک ترکیه می گردد و گاهی ناجی سوریه از دست تروریست ها.

ترکیه نیرو های دموکراتیک سوریه را تروریست می خواند، اما این گروه سکوی آمریکا برای حمله به گروه تروریستی داعش و حفظ حضورش در خاورمیانه بوده است. تجربه نشان داده واشنگتن همواره به بهانه های مختلف سعی نموده لنگری در خاورمیانه انداخته باشد، مبادا از سفره گسترده این منطقه بی نصیب بماند.

آن زمانی که سران کرد ها از پیمان بستن با دمشق سر باز زدند و به آغوش به ظاهر امن آمریکا پناه بردند، فکرش را نمی کردند که واشنگتن علناً از حمایت آن ها دست بکشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود به کرد های سوریه بیان کرد در مقابل حمله احتمالی ترکیه از آن ها حمایت نمی نماید و نیروهایش را از مناطق مرزی سوریه خارج می نماید. این در حالی است که نظامیان آمریکایی در سالیان گذشته برای رسیدن به اهداف خودشان در کنار کرد ها جنگیده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 457

به "پنتاگون: سیاست واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، هیچ تغییری نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: سیاست واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، هیچ تغییری نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید