فرانسه از آمادگی برای همکاری با ترکیه درباره بازگشت عناصر داعشی اطلاع داد

به گزارش تا بینهایت، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از تمایل کشورش برای همکاری با ترکیه در مورد بازگشت تروریست ها به این کشور، اطلاع داد.

فرانسه از آمادگی برای همکاری با ترکیه درباره بازگشت عناصر داعشی اطلاع داد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه روز سه شنبه خاطرنشان کرد، میخواهد به مذاکرات با ترکیه پیرامون مسائل شمال سوریه و مبارزه با داعش ادامه دهد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اگنس واندرمول سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه بیانیه ای را در رابطه با تروریست های داعشی که پس از خروج از ترکیه به فرانسه فرستاده خواهند شد، منتشر کرد.

در این بیانیه آمده که مسئله تروریست های داعش یک موضوع امنیتی کلیدی برای فرانسه و ترکیه است و در دستور کار نشست وزرا در ائتلاف جهانی علیه داعش که در 14 نوامبر (23 آبان) در واشنگتن برگزار می گردد، قرار خواهد گرفت.

این بیانیه اضافه نمود: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در رابطه با داشتن جلسه ای با سران دولت های آلمان، انگلیس و ترکیه تمایل خود را ابراز کرد.

از طرفی فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه نیز گفت، ترکیه و فرانسه توافقنامه ای را در مورد اخراج تروریست ها وضع نموده اند.

چندی پیش رسانه های محلی ترکیه از شروع اخراج زندانیان داعش به کشورهایشان خبر دادند. یکی از سخنگویان وزارت کشور ترکیه خاطرنشان کرد که آنکارا، یک عضو آمریکایی داعش را به همراه هفت عضو آلمانی این گروه تروریستی اخراج خواهد نمود.

پیش از این، ترامپ نیز بارها از کشورهای اروپایی خواسته بود عناصر داعش که در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کُرد سوری در زندان هستند را برای محاکمه تحویل بگیرند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 567

به "فرانسه از آمادگی برای همکاری با ترکیه درباره بازگشت عناصر داعشی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از آمادگی برای همکاری با ترکیه درباره بازگشت عناصر داعشی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید