پیش بینی کاهش قیمت مرغ در روزهای آینده

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: با توجه به واردات تخم مرغ نطفه دار، تعداد جوجه ریزی در آبان قابل توجه است که نتایج آن از اواخر آذر در بازار مشخص است چرا که اندازه استحصال گوشت مرغ از دوره آبان تا اواسط آذر بالاتر خواهد بود.

پیش بینی کاهش قیمت مرغ در روزهای آینده

وی اضافه نمود: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی تا انتها آبان به 125 تا 126 میلیون قطعه برسد که از این اندازه 210 تا 215 هزار تن گوشت مرغ استحصال می گردد.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه کمبودی در بازار مرغ نداریم، گفت: در حال حاضر مرغ به اندازه کافی در بازار است، اما اندازهی خارج از شبکه توزیع می گردد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت 31 هزار تومانی به ازای هر کیلو گوشت مرغ را منطقی دانست و گفت: در چند روز اخیر قیمت جوجه نوسان شدیدی داشته است، درحالیکه در محاسباتی که قبلا انجام دادیم، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده با جوجه 6 هزار تومانی 19 هزار و 900 تا 20 هزار تومان است، اما در صورت عرضه جوجه با نرخ بالای 6 هزار تومان تا 21 هزار تومان می رسد.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه در مهرماه اندازه جوجه ریزی بالا نبوده است، اما بعضی استان ها همانند خراسان رضوی با تراکم مرغ برای فروش روبرو شدند که همین امر منجر به ثبات قیمت در بازار شده است.

کمالی سروستانی در واکنش به حذف قطعه بندی مرغ گفت: قطعه بندی احتیاج بازار است و نمی توان آن را حذف کرد چرا که بعضی افراد تنها به سبب مقرون به صرفه بودن خواهان خرید بال هستند و نباید خرید مرغ کامل را به آنها تحمیل کرد و به عبارت دیگر دولت نباید مسائل نظارت را بر دوش مردم بگذارد و مسیرها و شیوه های نظارتی را باید تغییر دهد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قطعه بندی مرغ از منظر شرعی و قانونی اشکالی ندارد، گفت: براین اساس نمی توان جلوی قطعه بندی را به سبب ضعف در نظارت ها گرفت.

وی در انتها درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی و عرضه مرغ پیش بینی می گردد که قیمت در آذر ماه فرایند نزولی به خود بگیرد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1910

به "پیش بینی کاهش قیمت مرغ در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کاهش قیمت مرغ در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید