چرا برخی رتبه های کنکور به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟

به گزارش تا بینهایت، تهران (پانا) - در پی سوال برخی رتبه های کنکور در خصوص دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به سوال آنان پاسخ گفت.

چرا برخی رتبه های کنکور به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، متن پاسخ به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

احتراماً در رابطه با اعتراض برخی رتبه های برتر کنکور به دعوت نشدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان موارد زیر را به استحضار می رساند؛

1- دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا، نقش ذاتی خود یعنی ثبت نام، انتخاب واحد و دانش آموختگی دانشجویان را پس از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان توسط سازمان سنجش و ابلاغ آن از سوی وزارت آموزش و پرورش ایفا می کند؛ لذا هیچ نقش مدیریتی در اعلام اسامی در هیچ مرحله ای از کنکور سراسری ندارد.

2- اعلام اسامی چند برابر ظرفیت از سوی سازمان سنجش بر اساس ابلاغیه های مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و آموزش و پرورش به آن سازمان صورت می گیرد و باز دانشگاه هیچگونه دخل و تصرفی در این امر ندارد.

3- تجربه سال های اخیر نشان می دهد چون پذیرش برای این دانشگاه بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش به صورت اولویت بومی بودن در منطقه آموزش و پرورش محل خدمت صورت می گیرد؛ لذا برای هر کد اعلام شده برای هر رشته رقابت فشرده و محدودی به وجود می آید. برای نمونه اگر برای درس زیست شناسی در منطقه 19 تهران 2 نفر سهمیه زن اعلام شده باشد با یک و نیم برابر ظرفیت فقط 3 نفر و با دو برابر ظرفیت فقط 4 نفر به مصاحبه دعوت می شوند این امر رقابت را سنگین و محدود می سازد و پذیرش هر فرد در هر کد رشته در رقابت با نمره سایر داوطلبانی است که می توانند آن کد رشته را انتخاب کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1239

به "چرا برخی رتبه های کنکور به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برخی رتبه های کنکور به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید