چمران: تهران آمادگی زلزله ای همانند بم را ندارد

به گزارش تا بینهایت، تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با اشاره به زلزله بم گفت باید از این حادثه درس عبرت گرفت. به ویژه در شهری چون تهران که چند گسل مهم وجود دارد و روی این گسل ها ساختمان های بلندمرتبه ساخته شده است و آمادگی چنین زلزله هایی را ندارد.

چمران: تهران آمادگی زلزله ای همانند بم را ندارد

مهدی چمران در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: سوم دی ماه ولادت حضرت مسیح پیامبر بزرگ الهی بود. مسلمانان که به همه پیامبران اعتقاد دارند، حضرت مسیح را نیز ارج می شمارند و میلاد او را گرامی می داریم و علاوه بر همه مسلمانان به پیروان حضرت عیسی مسیح نیز تبریک می گوییم.

وی ادامه داد: انشالله تربیت مسیحایی و روح و منش مسیحایی و آنچه را که حضرت عیسی به آن معتقد بوده و برای آن کوشش نموده در همه جهان پیاده گردد. امروز می بینیم خیلی از افرادی که خود را پیرو حضرت مسیح می دانند بر خلاف حضرت مسیح در جنایت ها، جنگ ها پیشتاز هستند و وحشی گری های فراوانی را در جهان مرتکب می شوند و انتظار داریم آنها هم از حضرت مسیح بیاموزند.

چمران تاکید نمود: تنها پیرو حضرت مسیح بودن، کریسمس گرفتن و جشن و تولد کافی نیست و کسی را به جایی نخواهد رسانید. اصل مسأله نفوذ روحیه و اعتقادات حضرت مسیح در دل و قلب مسیحیان عالم و همه مردم عالم است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز زلزله بم گفت: زلزله بم، زلزله شدیدی بود و خرابی های که به بار آورده بود عجیب و تکان دهنده بود. امروز روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است. امیدوارم از آن درس عبرت بگیریم هرچه بیشتر در مقاوم سازی ساختمان ها بکوشیم و بدانیم اگر زلزله ای رخ بدهد با کسی شوخی نخواهد داشت و خرابی های وحشتناک در پی خواهد داشت.

چمران گفت: کلی بودجه و اعتبار و انرژی هزینه شد و چند سال بازسازی بم طول کشید و هنوز هم آثار خرابی ها اگر هم از بین رفته باشد آنگونه که باید جبران نشده است. چرا که خرابی ها بسیار بالا بود.

وی با تاکید بر اینکه باید از این حادثه درس عبرت گرفت گفت: به ویژه در شهری چون تهران که چند گسل مهم داریم و روی این گسل ها ساختمان های بلندمرتبه ساخته شده است. امیدواریم از این به بعد به آن ارتفاع ساخت و سازی نگردد چرا که آمادگی چنین زلزله هایی را ندارند. درست است در جهانی امروز روی خطوط زلزله نیز ساختمان می سازند اما ساختمانی که ما می سازیم با آنها کاملا فرق دارد.

چمران تاکید نمود: هشدار بزرگی است برای ما و همه باید حواسمان جمع باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: آنچه که انتظار داریم رخ نداده و اگر خدای ننموده زلزله ای با درجات بالا در تهران رخ داد معلوم نیست چه خواهد شد و اصلا قابل پیش بینی نیست. ترافیکی که به وجود می آید و راهبندان هایی که بر اثر ریزش ساختمان ها به وجود خواهد آمد معلوم نیست چه بلایی سر مردم خواهد آمد و باید محکم و درست و حسابی شده بسازیم و قبل از وقوع حوادث جلوگیری کنیم تا دچار خسران بزرگ نشویم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1934

به "چمران: تهران آمادگی زلزله ای همانند بم را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: تهران آمادگی زلزله ای همانند بم را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید