چگونه ویژگی های جذاب مرورگر گوگل کروم 78 را همین الان فعال کنیم؟

به گزارش تا بینهایت، ورژن کنونی مرورگر گوگل کروم قناری تعدادی قابلیت جذاب و کاربردی دارد که دانستن آن می تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد.

چگونه ویژگی های جذاب مرورگر گوگل کروم 78 را همین الان فعال کنیم؟

درحالیکه این ویژگی ها به زودی و به صورت پایدارتری برای نمونه اصلی گوگل کروم نسخه 78 در دسترس قرار می گیرند، اما اگر برای تجربه آن ها مشتاق هستید، می توانید به وسیله این لینک اقدام به دانلود مرورگر کروم قناری نموده و ویژگی های نام برده در این متن را همین حالا امتحان کنید.

با منوی شلوغ تب ها خداحافظی کنید!

اگر با رایانه شخصی خود مشغول خواندن این متن هستید، روی یکی از تب های مرورگر کروم خود راس کلیک کنید. 11 گزینه در منو برای شما ظاهر می گردد! حقیقت این است که کمتر کسی با این گزینه ها سرو کار دارد. برای مثال اولین گزینه؛ باز کردن تب جدید. اگر کاربر بخواهد برای باز کردن تب جدید روی یک تب، راس کلیک نموده و سپس گزینه مورد نظر را انتخاب کند، به سادگی روی علامت + کلیک می نماید.

به طور کلی مواردی از این دست در منوی راس کلیک کروم دیده می گردد و در مجموع 11 گزینه وجود دارد که تقریبا نصف آن ها اصلا استفاده نمی گردد. بنابراین در نسخه 78 گوگل کروم و نسخه کنونی کروم قناری، منوی یاد شده از 11 مورد به تنها 6 مورد کاهش پیدا می نماید.

البته شاید این تغییر کوچک زیاد جالب و کاربردی نباشد، اما نشان می دهد توسعه دهندگان حتی به کوچک ترین بخش های برنامه خود نیز اهمیت داده و در راستای بهبود آن قدم برداشته اند.

از رمز عبور خود محافظت کنید

در حالی که این قابلیت در جدیدترین نسخه از گوگل کروم قناری دیده نمی گردد، اما گزارشات حاکی از آن است گوگل میخواهد افزونه Password Checkup را به صورت یک قابلیت پیش فرض به نسخه 78 مرورگر اصلی خود اضافه کند. البته می توانید به وسیله این لینک افزونه یاد شده را برای مرورگر خود دانلود کنید.

هنگامی که نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود یا ثبت نام به یک وب سایت وارد می کنید، اگر ترکیب مشابهی از رمز عبور و حساب کاربری شما در پایگاه داده هکرها و به عبارتی در بین ترکیب های ناامن گوگل وجود داشته باشد، این افزونه به شما هشدار می دهد رمز عبور خود را تغییر دهید تا از این طریق از سرقت اطلاعات خود جلوگیری کنید.

دارک مود یکپارچه

شاید برای شما پیش آمده که قصد ورود به یک وب سایت را دارید و حالت دارک مود نیز فعال است. اما وب سایت مورد نظر تنها از تم روشن پشتیبانی می نماید. در نسخه 78 کروم، مادامی که دارک مود فعال باشد، صرف نظر از پشتیبانی یک سری وب سایت ها از این حالت، همه وب سایت ها را پوشش خواهد داد. اگرچه با حالت دارک مود به اندازه کافی آشنا شده اید، اما در زیر می توانید نمونه از از آن را تماشا کنید.

برای فعال کردن حالت دارک مود در کروم کافی است عبارت chrome://flags را در نوار جستجوی مرورگر سرچ نموده و وارد بخش تنظیمات مرورگر شوید. در صفحه باز شده به دنبال گزینه Force Dark Mode بگردید و آن را روی حالت فعال (Enable) قرار دهید.

بهترین اپلیکیشن ها برای تجربه دارک مود کدام هستند؟

تم مورد علاقه خود را بسازید

اگر از منوی کروم خوشتان نمی آید و قصد شخصی سازی آن را دارید، می توانید تم مخصوص خود را بسازید. جهت انجام این کار عبارت chrome://flags را در نوار جستجوی این مرورگر تایپ نموده تا وارد بخش تنظیمات شوید. در منوی باز شده، به دنبال عبارت ntp customization menu version 2 بگردید و سپس آن را فعال کنید.

عملیات مشابه را با فعال کردن عبارت های Chrome colors menu و Custom color picker for chrome colors menu نیز انجام دهید. سپس مرورگر خود را یک بار ریستارت کنید. در سمت راست و پایین مرورگر گزینه Customize دیده می گردد. با کلیک روی آن می توانید رنگ و تم مرورگر خود را به دلخواه تغییر دهید.

همچنین می توانید در بین سه گزینه ای که در شخصی سازی به آن دسترسی دارید، چگونگی نمایش میانبرها را نیز مشخص کنید.

آخرین گزینه نیز به پس زمینه مربوط است. به این صورت که می توانید تصویری را به عنوان تصویر پس زمینه مرورگر خود انتخاب کنید تا هنگام باز کردن برنامه، آن را مشاهده کنید. البته گوگل گزینه ای را برای این برنامه در نظر گرفته که با فعال کردن آن، تصاویر پس زمینه به صورت روزانه تغییر می نمایند.

این ویژگی ها فعلا در آخرین نسخه مرورگر کروم قناری در دسترس قرار دارند و ممکن است اضافه شدن آن ها به مرورگر اصلی کروم با کمی تاخیر همراه باشد. گفته می گردد گوگل اواخر اکتبر امسال نسخه 78 مرورگر اصلی کروم را با همه این ویژگی ها روانه بازار خواهد نمود.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 308

به "چگونه ویژگی های جذاب مرورگر گوگل کروم 78 را همین الان فعال کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویژگی های جذاب مرورگر گوگل کروم 78 را همین الان فعال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید