چگونگی رتق و فتق امور معاونت کلیدی اما بدون مسئول در وزارت ورزش

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، از زمان استعفای محمدرضا داورزنی از معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش یک ماه می گذرد اما هنوز مسعود سلطانی فر نتوانسته برای انتخاب معاون جدید با خود یا گزینه های موردنظرش به جمع بندی برسد. این در حالی است که این معاونت محوری ترین معاونت در ساختمان وزارت ورزش به حساب می آید که نقش و تاثیرگذاری آن در این بازه زمانی که المپیک توکیو در پیش است، باید خیلی بیشتر از همواره باشد.

چگونگی رتق و فتق امور معاونت کلیدی اما بدون مسئول در وزارت ورزش

به همین دلیل است که این روزها دو نفر از معاونان و مدیران وزارت ورزش به جای معاون مستعفی به امور مربوط به این معاونت رسیدگی می نمایند. عبدالحمید احمدی یکی از این افراد است که علاوه بر معاونت فرهنگی خود برنامه های دو محور کلی در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای را هم مدیریت می نماید.

رسیدگی به امور مجامع فدراسیون ها و تصمیم گیری در خصوص آنها یکی از این محورها است. البته خبرنگاران کسب اطلاع نموده که از زمان کاندیدا شدن داورزنی برای انتخابات فدراسیون والیبال، وزیر ورزش این مسئولیت را به احمدی تفویض اختیار نموده بود اما به هر حال نقش او در این زمینه بعد از جدایی علنی داورزنی پُررنگ تر شد.

علاوه بر این، مسائل مربوط به شورای برون مرزی هم فعلا توسط عبدالحمید احمدی دنبال می گردد. طبق آئین نامه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای رئیس شورای برون مرزی است و حالا که این معاونت بدون مسئول است، احمدی موظف به حضور در نشست های شورای برون مرزی و هماهنگی با وزیر ورزش در رابطه با مصوبات آن شده است.

علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش هم دیگر فردی است که درگیر بعضی از امور معاونت بلاتکلیف این وزارتخانه شده است. وی مکاتبات داخلی در زمینه هایی مانند ارز فدراسیون ها، استخدام ورزشکاران و... را با هماهنگی ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع پیگیری می نماید.

اینگونه است که امور معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با وجود نداشتن مسئول معین و مستقیم روی زمین نمانده و پیگیری می گردد به خصوص که دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی و دیگر اداره کل های زیر مجموع این معاونت هم فعال بوده و امور خود را انجام می دهند با همه اینها اما دلیل خونسردی و تاخیر بیش از حد وزیر ورزش در انتخاب معاون اولش معین نیست.

به هر حال ورود داورزنی به انتخابات فدراسیون والیبال که حدود سه ماه پیش انجام شد، جدایی او از بدنه وزارت ورزش را مسجل نموده بود. قاعدتا از همان زمان مسعود سلطانی فر باید چاره اندیشی لازم را می کرد تا جایگاه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای کمتر مدت زمانی خالی بماند اما گویا وی از این مهم و در کل اهمیت ثبات مدیریت این معاونتش به خصوص در آستانه المپیک غافل بود که تا به امروز نتوانسته تصمیمی بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 626

به "چگونگی رتق و فتق امور معاونت کلیدی اما بدون مسئول در وزارت ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی رتق و فتق امور معاونت کلیدی اما بدون مسئول در وزارت ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید