ژاپن: کودتای میانمار می تواند منجر به افزایش نفوذ چین در منطقه گردد

به گزارش تا بینهایت، معاون وزیر دفاع ژاپن امروز سه شنبه گفت، کشورهای دموکراتیک دنیا در صورتی که در پاسخ شان به کودتای اخیر در میانمار مجاری ارتباطی با ژنرال های قدرتمند این کشور حزوه جنوب شرق آسیا را ببندند، با ریسک کشیده شدن این کشور به آغوش چین روبرو می شوند.

ژاپن: کودتای میانمار می تواند منجر به افزایش نفوذ چین در منطقه گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، یاسوهیده ناکایاما، وزیر مشاور در امور دفاعی دولت در مصاحبه ای به رویترز گفت: اگر رویکرد ما به این مورد خوب نباشد، میانمار ممکن است از کشورهای دموکراتیک و با آزادی سیاسی دورتر شده و به لیگ چین بپیوندد.

او تاکید نمود، ژاپن باید با هم پیمانانش به بحث در مورد یک استراتژی مشترک بپردازد.

روز دوشنبه ارتش میانمار قدرت را در این کشور تصاحب نموده و به اعلام شرایط اضطراری پرداخته و آنگ سان سوچی، رهبر منتخب این کشور را همراه با دیگر مقام های دولتی دستگیر کرد.

ارتش میانمار حزب لیگ ملی برای دموکراسی متعلق به سوچی را متهم به کسب پیروزی قاطع در انتخابات هشتم نوامبر همراه با تقلب انتخاباتی کرد.

ژاپن، از اهداکنندگان عمده یاری به میانمار که روابط طولانی مدت نزدیکی با این کشور دارد، در پاسخ به این رخداد خواهان آزادی سوچی و اعضای دولت غیرنظامی او و بازیابی دموکراسی شد.

ناکایاما اعلام نمود، هر گونه اقدامی در جهت معلق کردن برنامه شراکت ژاپن با ارتش میانمار می تواند منجر به افزایش نفوذ بیشتر از سوی چین و تضعیف بالقوه امنیت در منطقه گردد.

ناکایاما اظهار کرد: اگر ما توقف کنیم، روابط ارتش میانمار با ارتش چین قدرتمندتر خواهد شد و آنها از کشورهای آزاد از جمله آمریکا، ژاپن و انگلیس هر چه بیشتر فاصله خواهند گرفت. من فکر می کنم این ریسکی را متوجه امنیت منطقه می نماید.

ناکایاما که منتقد علنی چین بوده گفت، اقدامات چین در دریا را بعد از آنکه پکن با تصویب یک قانون جدید به گارد ساحلی خود اجازه شلیک به سمت کشتی های خارجی را داد، با هوشیاری رصد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1458

به "ژاپن: کودتای میانمار می تواند منجر به افزایش نفوذ چین در منطقه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن: کودتای میانمار می تواند منجر به افزایش نفوذ چین در منطقه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید