کاهش محبوبیت رئیس جمهوری جدید اوکراین

به گزارش تا بینهایت، نظرسنجی اجرا شده در میان شهروندان اوکراینی نشان داده که میزان رضایت مردم از عملکرد رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی از 73 درصد در ماه سپتامبر، به 52 درصد در آخر ماه نوامبر کاهش داشته است.

کاهش محبوبیت رئیس جمهوری جدید اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو نوشت: 52 درصد از مردم اوکراین از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور حمایت می نمایند. این مسئله در نتیجه نظرسنجی صورت گرفته از شهروندان اوکراینی توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کی یف معین شده است.

بر اساس این اطلاعات، در دوره زمانی از اول ماه سپتامبر تا آخر ماه نوامبر، درصد کسانی که عملکرد زلنسکی را مثبت ارزیابی نموده اند، کاهش یافته است. این افراد در ماه سپتامبر-73 درصد ، در ماه اکتبر 66 درصد، در اوایل ماه نوامبر 64 درصد و در خاتمه این ماه 52 درصد بوده است.

این نظرسنجی نشان داده که تعداد افرادی که عملکرد رئیس جمهوری اوکراین را منفی ارزیابی نموده اند نیز در این دوره افزایش یافته: این میزان در ماه سپتامبر تنها 7 درصد بود، ولی در اواخر ماه نوامبر به 19 درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی همچنین معین کرد که تنها 10 درصد از شهروندان اوکراینی عملکرد آلکسی گنچاروک نخست وزیر کشورشان را مثبت ارزیابی می نمایند. ارزیابی منفی از عملکرد از 9درصد در ماه سپتامبر به 25 درصد در آخر ماه نوامبر افزایش داشته است.

کارشناسان مسائل اجتماعی در ماه مه کاهش میزان محبوبیت ولادیمیر زلنسکی به خاطر تصمیم گیری های سیاسی را پیش بینی نموده بودند. به عقیده آنان، در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، افرادی با دیدگاه های سیاسی مختلف به زلنسکی رای دادند و تصمیمات سیاسی اتخاذ شده از جانب وی به تدریج باعث شکاف در میان هواداران و کاهش حمایت مردم از رئیس جمهوری جدید اوکراین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 598

به "کاهش محبوبیت رئیس جمهوری جدید اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محبوبیت رئیس جمهوری جدید اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید