شرح کرملین درباره علت اخراج دیپلمات های آلمانی از روسیه

به گزارش تا بینهایت، سخنگوی کرملین با اعلام اینکه اخراج دو دیپلمات آلمانی، اقدامی تلافی جویانه در پاسخ به اخراج دیپلمات های روس است، گفت: در اروپا افراد بسیاری هستند که در حملات تروریستی در روسیه مشارکت داشته، ولی آزادانه در آنجا زندگی می نمایند.

شرح کرملین درباره علت اخراج دیپلمات های آلمانی از روسیه

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که این کشور دو دیپلمات آلمانی را در پاسخ تلافی جویانه به اخراج دو کارمند سفارت روسیه از آلمان، به عنوان عنصر نامطلوب خاطرنشان کرد.

پسکوف روز پنجشنبه در این باره شرح داد: ما نمی خواهیم دچار ریسک بزرگی شویم. شما به خوبی می دانید که اخراج دیپلمات های آلمانی در پاسخ به اقدام مقامات برلین، یک اقدام ضروری بود. این اقدام پس از اخراج دو دیپلمات ما از آلمان اجتناب ناپذیر بود.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که این اقدامات به عامل منفی برای ادامه توسعه گفت وگوهایی سازنده با آلمان تبدیل نشود.

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که طرف روسی درخواست هایی برای استرداد زلیم خان خانگوشویلی (یکی از فرماندهان میدانی در چچن که در ماه آگوست در برلین به ضرب گلوله کشته شد) که در برلین کشته شده، ارسال نموده و این مسئله به اطلاع رئیس جمهور ولادیمیر پوتین رسیده بود.

به گفته پسکوف ، متاسفانه در اروپا هنوز افراد بسیاری پنهان شده اند که در حملات تروریستی یا سازمان دهی آنها در روسیه مشارکت داشته اند.

وی یادآور شد: این افراد در اروپا اجازه اقامت و شرایط شهروندی دریافت می نمایند ، در میان مردم عادی در خیابان قدم می زنند، در حالیکه بسیاری از این افراد تحت تعقیب قرار داشته و از لحاظ قانونی باید به روسیه تحویل داده شوند.

پسکوف تأیید کرد که روسیه آمادگی دارد تا در تحقیقات در زمینه قتل شهروند گرجی در آلمان بطور کامل همکاری کند و این مسئله از سوی رئیس جمهور به مقامات آلمانی هم اعلام شده است.

ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه نرماندی در پاریس یادآور شده بود که شهروند گرجستانی که در برلین به قتل رسیده، یکی از سازمان دهندگان حمله تروریستی در مترو شهر مسکو بود.

وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه با احضار سفیر آلمان، رسماً به وی خبر داد که طرف روسی بر اساس اصل تقابل، دو دیپلمات آلمانی را عنصر نامطلوب شناخته و خواهان خروج آنها از خاک روسیه ظرف یک هفته است.

در اوایل ماه دسامبر دولت آلمان به بهانه عدم همکاری مسکو در تحقیقات درباره قتل یک شهروند گرجی در برلین، دو کارمند سفارت روسیه را از این کشور اخراج کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 637

به "شرح کرملین درباره علت اخراج دیپلمات های آلمانی از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح کرملین درباره علت اخراج دیپلمات های آلمانی از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید