کدام زنان در معرض مرگ زودرس هستند؟

به گزارش تا بینهایت، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است، زنانی که قاعدگی نامنظم دارند به میزان قابل توجهی در معرض مرگ زودرس هستند.

کدام زنان در معرض مرگ زودرس هستند؟

به گزارش، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است، زنانی که قاعدگی نامنظم دارند به میزان قابل توجهی در معرض مرگ زودرس هستند.

این آنالیز تأکید می نماید، حتی اگر قاعدگی زنان بیش از چرخه معمولی گردد، خطر مرگ برای آن ها وجود دارد.

دانشمندان دانشگاه هاروارد طی یک آنالیز 20 ساله چرخه قاعدگی بیش از 93 هزار نفر را آنالیز کردند و درنهایت دریافتند، داشتن چرخه قاعدگی نامنظم یا طولانی مدت می تواند نشانه مرگ زودرس باشد.

براساس این پژوهش دو دهه ای، زنانی که چرخه قاعدگی آن ها نوسان دارد، یک سوم بیشتر از سایر افراد ممکن است دچار مرگ زودرس شوند.

پزشکان باور دارند که این امر می تواند به این دلیل باشد که زنان با دوره های نامنظم شرایط بهداشتی و درمانی دارند که مورد توجه واقع نشده اند.

اعتقاد بر این است که سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، می تواند باعث ایجاد دوره های نامنظم گردد و همین موضوع افراد را در معرض ابتلا به سایر بیماری ها قرار دهد.

دبورا لورل، استاد اپیدمیولوژی دانشکده پزشکی بریستول می گوید: مطالعات زیادی وجود دارد که نشان دهنده ارتباط بین دوره های نامنظم قاعدگی و بیماری است؛ دوره های نامنظم قاعدگی خطر مرگ ناشی از سرطان و مسائل قلبی و عروقی مانند بیماری قلبی را افزایش می دهد. همچنین اندومتریوز، بیماری التهابی لگن یا مسائل تیروئید فقط بعضی از شرایطی هستند که م توانند دوره های نامنظم قاعدگی ایجاد نمایند.

این یافته ها در 75مین کنگره علمی پزشکی آمریکا برای باروری در فیلادلفیا ارائه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 487

به "کدام زنان در معرض مرگ زودرس هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام زنان در معرض مرگ زودرس هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید