کلاس های دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای از هفته آینده حضوری می گردد

به گزارش تا بینهایت، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای از هفته آینده یعنی 15 آبان ماه با توجه به داشتن دانشجویان غیربومی کمتر، آموزش های خود را حضوری می نمایند.

کلاس های دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای از هفته آینده حضوری می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم با حضور در برنامه خط خبری شبکه خبر به آخرین سیاست های وزارت علوم در مورد نحوه آموزش دانشجویان از هفته آینده اشاره نمود و گفت: در طول 20 ماه از شیوع کرونا ویروس آموزش به معنای مجازی به صورت صد درصدی در دانشگاه ها پیاده شد.

وی توضیح داد: بر اساس سیاست وزارت علوم بنا است بعضی از زیر نظام های آموزشی نظیر دانشگاه جامع علمی کاربری و سپس دانشگاه فنی وحرفه ای که دانشجویان غیر بومی کمتری دارند، از 15 آبان ماه یعنی از هفته آینده به صورت صددرصد آموزش حضوری داشته باشند که دانشگاه علمی کاربردی این برنامه را اعلام و دانشگاه فنی و حرفه ای نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد نمود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم بعلاوه تاکید نمود: تمامی دانشگاه های دولتی و زیرنظام های وابسته به آن نظیر پیغام نور و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه های مرتبط با وزارت علوم پروتکل های خود را در مورد عملیاتی کردن آموزش حضوری دارند.

آهنچیان اعلام کرد: اگر امکان اسکان خوابگاهی برای دانشجویان در این دانشگاه ها جهت پذیرایی از دانشجویان با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشته باشد، دانشجویان به شکل تدریجی و به عبارتی در مراحل زمانی مختلف در دانشگاه ها حضور پیدا خواهند کرد، اما اولویت آموزش دانشجویان با دروس عملی یعنی آزمایشگاهی، کارگاه، مزرعه، آتلیه و ... است.

وی افزود: اگر دانشگاهی امکانش را داشته باشد و از تعداد دانشجویان بومی بیشتری برخوردار باشد، می تواند در دروس نظری هم دانشجویان را به صورت صد درصدی به دانشگاه فرابخواند، منتها با توجه به مراعات پروتکل های بهداشتی و لزوم حفظ فاصله گذاری های دو متر مربع در کلاس های درسی و فضا های عمومی و ضریب نفوذ در محل های عمومی نظیر اجتماعات دانشجویی ممکن است این ویروس را داشته باشد و لذا دانشگاه ها با ملاحظه و حفظ اولویت سلامتی دانشجویان آموزش حضوری را شروع خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1866

به "کلاس های دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای از هفته آینده حضوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاس های دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای از هفته آینده حضوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید