یاری کردن مردان در کارهای خانه

به گزارش تا بینهایت، چرا مردان باید در کارهای خانه به همسرشان یاری نمایند؟ یاری کردن مردان در کارهای خانه

یاری کردن مردان در کارهای خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به یاری خبرنگاران به نقل از دانشگاه زندگی ، یاری کردن مردان در کارهای خانه موجب استحکام رابطه عاطفی شما و همسرتان می گردد. چراکه طرف مقابل می بیند شما فردی دلسوز و متعهد هستید و واقعاً او را دوست دارید. البته خریدن گل و قرارها و شام های عاشقانه صندلی ویژه خود را دارند اما اگر در وظایف خانه کمی یاری نکنید، نوعی دیگر از علاقه را از دست خواهید داد.

به نظر می رسد که انجام کارهای اتفاقی و بدون اینکه از شما درخواست نموده باشند؛ نشان دهنده مهربانی و عشق است و تاثیری ماندگار بر افراد می گذارد. همراه دانشگاه زندگی باشید.

انجام کارهای مختلف در خانه و همکاری، ماده ای شیمیایی به نام اوکسی توسین را در مغز هر دو نفر آزاد می نماید. اوکسی توسین را به عنوان هورمون عشق می شناسند که البته نوعی انتقال دهنده شیمیایی نیز هست. مثلاً زمانی که به همسر خود اهمیت بدهید و به او یاری کنید، مقداری از این هورمون ترشح می گردد.

اینکه انتظار داشته باشید همسرتان بدون اینکه حتی کوچک ترین یاریی به او کنید، به شما عشق بورزد، نادرست است. به یاد داشته باشید که یاری کردن مردان در کارهای خانه، نشان دهنده علاقه و عشق شما نسبت به طرف مقابل است.

شما باید این کار را در ابتدا برای خودتان و رابطه ای که در آن هستید، انجام دهید و صبر نکنید تا برای کار از شما درخواست نمایند. عشق چیز زیبایی است، به همسر خود اهمیت بدهید، به او در کارهای خانه یاری کنید و در نهایت رابطه ای مستحکم و عالی داشته باشید.

بنابراین یاری کردن مردان در کارهای خانه و به همسرشان، در نهایت برای خودشان مفید است و رابطه آنها بهبود می بخشد. اما گوش بعضی مردها به این حرف ها بدهکار نیست و یاریی نمی نمایند. در ادامه توصیه های برای زنان داریم تا از طریق آن بتوانند همسرشان را متقاعد نمایند در کارها همراه آنان باشند. برای رسیدن به چنین هدفی باید کم شکیبا باشید و از مشاجره کردن بپرهیزید:

با او صحبت کنید

توصیه می گردد که به آرامی با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید. یک آخر هفته را در نظر بگیرید و در کل سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که کار و مشغله همسرتان زیاد نباشد. اصلاً کوشش نکنید موضوع یاری در کارهای خانه را در زمان تنش یا جر و بحث مطرح کنید، چراکه با این کار به هیچ نتیجه ای نمی رسید و فقط خودتان را خسته می کنید.

ضمناً، نباید با همسرتان مانند بچه یا یک کارمند که باید از دستورات شما تبعیت کند، رفتار کنید. این کار و چنین نوع رفتاری، فقط موجب دعوا و مشاجره می گردد و کاملاً بی فایده است. لیستی از کارهای مورد احتیاج در خانه تهیه کنید و در زمان مناسب که همه چیز آرام است، لیست را به همسرتان نشان دهید.

همچنین باید از کارهایی که او تا به امروز برای شما و خانواده انجام داده، تشکر و قدردانی کنید. سپس بگویید که وظایف شما در خانه زیاد شده و نمی توانید از پس همه آن ها بربیایید و اگر او بتواند به شما یاری کند، بار بزرگی از روی دوشتان برداشته می گردد.

باز هم می گوییم که اصلاً با داد و دعوا این موضوع را مطرح نکنید زیرا واکنش مناسبی دریافت نخواهید کرد و طرف مقابل هم مصمم می گردد که در کارها یاری نکند. صحبت منطقی راه بهتری است و باعث نزدیک تر شدن زوج به هم می گردد. اینکه احساسات خود را آزادانه و در کمال آرامش بیان کنید، شما را به نتیجه بهتری می رساند.

کارهای خانه را دسته بندی کنید

کارهای خانه را در دسته های آسان، متوسط و سخت قرار دهید. در نظر بگیرید که انجام هر یک از این کارها، چقدر از شما زمان می گیرد، چقدر به انرژی و کوشش احتیاج دارد و چند مدت یکبار باید انجام گردد. مثلاً تمیز کردن تمام سطوح خانه ممکن است سخت و زمان بر باشد. هر طور که خودتان صلاح می دانید کارها را دسته بندی کنید و در دسته های مختلف قرار دهید.

سپس کارهایی که می دانید برای سخت است و از پس آن برنمی آیید را به همسرتان بسپارید. البته شما هم می توانید تا حدی یاری کنید، مثلاً ماده شوینده ای قوی برای پاک کردن سطوح در اختیار همسرتان قرار دهید تا بتواند این وظیفه را راحت تر انجام دهد.

البته توصیه ما این است که لیست کارها را در ابتدا به همسرتان نشان دهید تا خودش انتخاب کند که کدام کارها برایش مناسب هستند و به راحتی آنان را انجام می دهد. ممکن است او نداند که بعضی کارها چگونه باید انجام شوند؛ در این شرایط نیز شما باید او را هدایت کنید.

مورد دیگر، تشخیص و یاددریافت نقاط قوت یکدیگر است. بخشی از صحبت ها باید به این اختصاص پیدا نمایند که هر یک از شما در چه کاری مهارت دارید و آن را به سادگی و بدون احتیاج به دیگران انجام می دهید. بعضی وظایف ممکن است برای هر یک از شما استرس زا یا سخت باشد یا شاید در کار دیگری ماهر باشید. این فرصت بسیار خوبی است که چیزهای جدیدی از یکدیگر یاد بگیرید و از این موضوع در مدیریت خانه بهره بگیرید.

بدین ترتیب برای بر عهده دریافت هرکاری احساس اعتماد به نفس خواهید داشت و همکاری خوبی میان شما و همسرتان شکل می گیرد. ممکن است در کارهای خانه، به جایی برسید که هیچ یک از شما دوست ندارد یک کار خاص را انجام دهد. در این شرایط باید با همکاری یکدیگر مشکل را حل کنید. مشتاق شنیدن و یاد دریافت از طرف مقابل باشید، اما در کار یکدیگر دخالت نکنید و به هم دستور ندهید. فقط کارهایی که ضروری است را با هم انجام دهید.

کار تیمی، به همراه انگیزه کافی

این موضوع، احتیاجمند کار تیمی است و اینکه انگیزه هر دو طرف برای انجام کارها حفظ گردد. به همسرتان نگویید که باید یک کار را حتماً به یک روش خاص انجام دهد. به جای آن شرح دهید که چه کاری برای شما سودمند است و چگونه باید آن را اجرا کند.

سعی کنید دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید اما آن را به طرف مقابل تحمیل نکنید. بگویید که ترجیح می دهید این کار به این شکل انجام گردد زیرا نتایج بهتری خواهد داشت و چنین مزیت هایی دارد

سعی کنید یک روز در هفته را به هم فکری و نوشتن لیستی از کارهای مورد احتیاج اختصاص دهید. شما یک تیم هستید و باید کارها را در هر مرحله با همکاری پیش ببرید. با هم شام بخورید و درباره روزتان و اتفاقاتی که افتاده صحبت کنید. از تجربیات هم چیزهای جدید یاد بگیرید و برای کارهای هفته آینده خود، برنامه ای دقیق داشته باشید تا هرکس بداند چه کاری برعهده اوست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1400

به "یاری کردن مردان در کارهای خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری کردن مردان در کارهای خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید