2 بیمارستان تهران حکم تخلیه دارند ، ساخت 2 مرکز سوختگی و تروما در مرکز

به گزارش تا بینهایت، همین حالا در کشورهای جهان سوختگی های بالای 90 درصد هم نجات پیدا می نمایند، اما به علت نبود شرایط مناسب، شاهد مرگ و میر بسیار بیماران دچار سوختگی هستیم.

2 بیمارستان تهران حکم تخلیه دارند ، ساخت 2 مرکز سوختگی و تروما در مرکز

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری با اعلام این خبر به تشریح دستاوردهای دانشگاه در حوزه های مختلف در چهل و هشتمین سالگرد تاسیس این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در 48 سال گذشته توانسته برگ زرینی بر افتخارات علمی کشور رقم بزند. رتبه جهانی دانشگاه بین 600 تا 800 است و توانسته ایم در ابعاد مختلف آموزشی و پژوهشی، موفقیت هایی کسب کنیم. در سال 2022، دانشگاه توانست رتبه اول تأثیرگذاری در حوزه بهداشت را از بین 96 کشور جهان داشته باشد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر در رتبه سنجی علمی کشور، رتبه چهارم را داریم. البته در حوزه آموزش، زیرساخت های دانشگاه نیازمند توجه ویژه است.

پازوکی درباره اقدامات عمرانی بیمارستانی هم اعلام کرد گفت: برای بیمارستان های حضرت رسول و فیروزگر، در حال اقدامات بازسازی هستیم که در بیمارستان فیروزگر به مرحله اجرا رسیده است. ظرف یک ماه آینده شاهد افتتاح بیمارستان امام شهریار خواهیم بود. دانشکده دندانپزشکی هم در بیمارستان فیروزآبادی راه اندازی خواهد شد.

پازوکی با اشاره به ساخت مرکز تروما مطرح کرد: بیماران تروما در هر صورت در مراکز درمانی مختلف خدمات دریافت می نمایند اما مادر شهر تهران مرکز تروما و حوادث آنطور که در جهان مطرح است، نداریم. با حمایت رئیس جمهوری، بیمارستان هفت تیر به عنوان تنها مرکز تروما تهران بودجه مصوب دریافت نموده و امیدواریم تخصیص پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مرکز سوختگی مطهری و ساخت بیمارستان جایگزین اعلام کرد: این بیمارستان ارجاعی بیماران کل کشور است و با توجه به توانمندی دانشگاه در این حوزه مصوب کردیم که بدون گرفتن پذیرش، همه بیماران پذیرش شوند، چون آنها شرایط ناگواری دارند. علاوه بر این بیمارستان، تقریبا تمامی ساختمان های درمانی علوم پزشکی ایران، قدیمی و به درجاتی دچار مسائل بنا هستند. دو بیمارستان هم اخطار تخلیه دارند که البته برای یکی از این بیمارستان ها ساخت پروژه جایگزین کلید خورده است. اما با توجه به شرایط و خدمت رسانی ناچاریم که فعالیت را ادامه دهیم، این در حالی است که کادر خدمت هم در معرض خطر هستند.

وی با اشاره به نامناسب بودن بنای بیمارستان مطهری هم اعلام کرد: پروژه بیمارستان تازه سوختگی؛ باب الحوائج در منطقه کن جزو اولویت های تکمیل بیمارستان های کشور قرار گرفته و امیدواریم تا دو سال آینده افتتاح گردد. البته تجهیزات یک مرکز سوختگی با توجه به استانداردهای جهانی باید صورت بگیرد چون همین حالا در کشورهای جهان سوختگی های بالای 90 درصد هم نجات پیدا می نمایند، اما در کشورمان به علت نبود شرایط مناسب، شاهد مرگ و میر بسیار بیماران دچار سوختگی هستیم. برای تجهیز فوق تخصصی این بیمارستان اقدامات خوبی در حال اجرا است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2274

به "2 بیمارستان تهران حکم تخلیه دارند ، ساخت 2 مرکز سوختگی و تروما در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 بیمارستان تهران حکم تخلیه دارند ، ساخت 2 مرکز سوختگی و تروما در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید