اعتراضات عراق با نافرمانی مدنی در چند استان ادامه دارد

به گزارش تا بینهایت، تظاهرات های مردمی عراق، امروز با نافرمانی مدنی و اعتصاب و بسته شدن راه ها و تعطیلی ادارات دولتی در 11 استان همراه بود.

اعتراضات عراق با نافرمانی مدنی در چند استان ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تظاهرات های عراق که در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی و فساد در کشور از اول اکتبر گذشته آغاز شده، امروز نیز در استانهای مختلف این کشور ادامه یافت و در برخی از استانها با نافرمانی مدنی و عدم حضور کارمندان در محل کارشان ادامه دارد.

با وجود بسته های پیشنهادی و اصلاحاتی دولت و حتی ارائه طرح های ابتکاری پیشنهادی از سوی برخی طرف های سیاسی این کشور، تظاهرات کنندگان همچنان به اعتراض های خود در خیابان ها ادامه می دهند. هنوز معین نیست که نشست مجلس عراق چه زمانی برگزار خواهد شد و آیا عادل عبدالمهدی نخست وزیر در این نشست حضور خواهد یافت یا خیر.

از سوی دیگر محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق می گوید که مجلس در حالت جلسه دائمی و باز است و این به آن معناست که در هر ساعتی ممکن است با به حد نصاب رسیدن حاضران، نشست برگزار شود و نیازی نیست که طبق روال، از پیش زمان برگزاری آن معین شود.

تظاهرات های مردم عراق امروز نیز در یازده استان عراقی البصرة،کربلاء، نجف اشرف، میسان، القادسیة، واسط، ذی قار، بابل، المثنى و بغداد همچنان ادامه دارد و برخی بخش های استان دیالی نیز شاهد برگزاری تظاهرات است.

در چنین شرایطی برخی منابع می گویند که به دلیل هشدار نیروهای امنیتی عراق و نگرانی از بازگشت تروریست ها به استانهای آزاد شده عراق، مردم استانهای شمالی و غربی عراق و به طور معین استانهای الانبار، نینوی و صلاح الدین از تظاهرات خودداری کرده اند.

پایتخت عراق و مراکز سایر استانهای معترض، از صبح امروز (یکشنبه سوم نوامبر) شاهد نافرمانی مدنی و بسته شدن جاده ها و تعطیلی نهادهای دولتی از سوی تظاهرات کنندگان است. نیمه شب گذشته، درخواست نافرمانی مدنی در بغداد طرح شد و برخی مساجد در شهرک صدر خواستار نافرمانی مدنی در روز یکشنبه شدند و از صبح امروز نیز اغلب جاده ها و ادارات دولتی بسته شدند. اما این بسته ماندن در برخی مناطق تنها چند ساعت ادامه یافت و در حال حاضر اغلب راه ها باز شده اند.

از سوی دیگر محمد هاشم العانی وزیر بازرگانی عراق امروز بیان نمود که تداوم اعتراض ها بر روی بندر ام قصر تاثیر منفی می گذارد و این اعتراض ها موجب تاخیر در بارگیری برخی محموله های غذایی در این بندر شده است.

به گفته مقامات عراقی اعتراضات مردمی بر عملکرد این بندر که مختص وارد کردن کالاهای اولیه مورد نیاز عراقی ها است، تاثیر منفی دارد و موجب نگرانی درباره رسیدن مواد غذایی مورد نیاز به کشور شده است.

ده ها نفر از شهروندان عراق، شنبه (دیروز دوم نوامبر) در استان بصره، در بندر ام القصر تجمع کردند و موجب تعطیل شدن این بندر شدند.

سرتیتر جدیدترین خبرهای اعتراضات امروز عراق:

اعلام همبستگی مردمی گسترده با نافرمانی مدنی در میسان و بسته شدن کلیه راه های منتهی به شرکت های نفتی

پیوستن پزشکان به حمایت از اعتراض ها در الدیوانیه

تظاهرات کنندگان خیابان ها به سوی مرکز استانداری واسط را بستند

تعطیلی بانک های ذی قار در اعلام همبستگی با معترضان

حمله تظاهرات کنندگان به ساختمان فرمانداری القرنة در بصره

اعلام نافرمانی مدنی در استان نجف

بسته شدن میدان النسور بغداد با سیم های خاردار

بازگشایی جاده خور الزبیر - ام قصر در بصره پس از چند ساعت بسته ماندن

معترضان عراقی امروز، اغلب خیابانهای بغداد به ویژه در بخش غربی این شهر را بسته اند و همین امر، آمد و شد در پایتخت را سخت کرد. خیابان های سریع الشعلة، جسر البنوک، جسر منطقة الشعب، جسر شرکة سومو، البلدیات به سوی منطقة زیونة و ورزشگاه الشعب، برخی ورودی های شهرک الصدر،

پیوستن دانشجویان دانشگاه المثنی به تظاهرات ها

شماری دانشجو در ذی قار با شعار اعتصاب تا تغییر نظام به خیابان آمدند

کلیه پل ها در ذی قار بسته شد که مهم ترین آن الحضارات است.

بسته شدن کلیه راه های اصلی در واسط

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 545

به "اعتراضات عراق با نافرمانی مدنی در چند استان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات عراق با نافرمانی مدنی در چند استان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید