اعلام آمادگی اروپا برای وضع تحریم علیه ترکیه

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، شارل میشل، رئیس شورای اروپا، روز آدینه از آمادگی اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ترکیه اطلاع داد.

اعلام آمادگی اروپا برای وضع تحریم علیه ترکیه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

میشل که در مورد بحران قره باغ صحبت می کرد گفت: ما در ماه اکتبر با ترکیه صحبت کردیم و تلقی مان در مورد ادامه موضع گیری های خصمانه و اقدامات یک جانبه ترکیه منفی است.

رئیس شورای اروپا اضافه کرد: ما در جلسه 10 دسامبر اتحادیه اروپا این مسئله را به بحث خواهیم گذاشت و آماده هستیم با استفاده از ابزارهای در دستمان اقدام به وضع تحریم کنیم.

در تاریخ هفتم آذر ماه نیز نمایندگان مجلس اروپا با تصویب قطعنامه ای از اتحادیه اروپا خواستند ترکیه را تحریم نمایند.

این قطعنامه که الزام آور نیست با 631 رای مثبت و 59 رای ممتنع تصویب شد. این قطعنامه با حمایت از اعتراض دولت قبرس از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد که در واکنش به اقدامات غیرقانونی ترکیه تحریم های شدیدی علیه آن کشور وضع کند.

تصویب این قطعنامه به احتمال زیاد کوشش دولت فرانسه برای تصویب تحریم علیه ترکیه در اجلاس ماه آینده سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تقویت خواهد نمود.

اتحادیه اروپا در ماه اکتبر ترکیه را به دلیل آنچه که آن را نقض حقوق قبرس و یونان در بهره برداری از منابع گاز شرق مدیترانه توصیف می نماید به اعمال تحریم تهدید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1345

به "اعلام آمادگی اروپا برای وضع تحریم علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی اروپا برای وضع تحریم علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید