تایید بازرسی سرزده آژانس اتمی از دانشگاه ها

به گزارش تا بینهایت، باشگاه خبرنگاران نوشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه ها بدون هماهنگی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شده است.

تایید بازرسی سرزده آژانس اتمی از دانشگاه ها

منصور غلامی درباره بازرسی آژانس انرژی اتمی از دانشگاه ها اظهار کرد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قبلاً از چند دانشگاه بازدید کردند و حتی اسامی این دانشگاه ها توسط سخنگوی سازمان انرژی اتمی رسانه ای شده است. این بازرسی ها صحت دارد، اما در دوره مسئولیت من اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع بازرسی از دانشگاه ها منتفی شده است، اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی قبلاً برای فراهم کردن زمینه بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی از دانشگاه ها مستقیماً خودش با مسئولان دانشگاه های مربوطه هماهنگ می کرد و به وزارت علوم مربوط نمی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کرد: نکته مثبت بازرسی ها این است که بازرسان آژانس انرژی اتمی به دنبال بهانه و پیدا کردن چیزی در دانشگاه ها بودند، اما موردی را پیدا نکردند. با توجه به اینکه تعهدات جمهوری اسلامی نسبت به برجام کاهش پیداکرده، دیگر از دانشگاه ها بازدیدی صورت نمی گیرد.

لازم به ذکر است، این بازرسی ها در حالی رخ داده که پیش از این هیچ رئیس دانشگاهی در این باره اظهار نظر نمی کرد تا اینکه رئیس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی آن از این مسئله پرده برداشتند. باید منتظر ماند و دید که این تأیید و تکذیب ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

17231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 353

به "تایید بازرسی سرزده آژانس اتمی از دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید بازرسی سرزده آژانس اتمی از دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید