توافق غول های فناوری علم پزشکی را متحول می نماید؟ ، بیل گیتس با مدیران گوگل وارد مذاکره شد

به گزارش تا بینهایت، بیل گیتس مدیرعامل پیشین و چهره تاثیرگذار مایکروسافت وارد مذاکره با مدیران گوگل شده تا به توافقی پزشکی دست یابند. توافقی که می تواند هوش مصنوعی را در حیطه پزشکی پررنگ تر کند.

توافق غول های فناوری علم پزشکی را متحول می نماید؟ ، بیل گیتس با مدیران گوگل وارد مذاکره شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیل گیتس که در قالب پروژه سلامتی بنیاد گیتس در حال کار روی سلامت بچه ها است، درباره استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر اولتراسوند بچه ها با مدیران گوگل وارد مذاکره شده است.

پیش از این نیز گوگل در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای یاری به پیش بینی های مبتنی بر سوابق پزشکی فعالیت هایی را انجام داده است. بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق مایکروسافت، می گوید با استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه مراقبت های بهداشتی می توان تحولاتی آشکار در نظام سلامت افراد ایجاد کرد.

اما شاید پرسش اصلی این باشد که چرا بیل گیتس یا به نوعی نماد زنده مایکروسافت شرکت گوگل را برای فعالیت های پزشکی خود انتخاب نموده است؟ پاسخ این است که گوگل سابقه ای طولانی در فعالیت های پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. محققان گوگل پژوهش های متعددی را بر اساس سوابق پزشکی افراد در حوزه هوش مصنوعی انجام داده اند و هوش مصنوعی تقاطع تلاقی مایکروسافت و گوگل در حوز پزشکی است.

پیش از این نیز مایکروسافت و گوگل در بسیاری از نقاط، از جمله کامپیوترهای مبتنی بر سیستم های ابری و تحقیقات هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می کردند. اکنون این ملاقات با هدف همکاری در کنار رقابت شکل گرفته است.

گیتس در خصوص استفاده از هوش مصنوعی با همکاری گوگل گفت: در زمینه پزشکی، نگرانی های منطقه ها محروم همچنان به قوت خود باقی است. متاسفانه تعداد زیادی از بچه های که در آفریقا متولد می شوند پیش از رسیدن به پزشک جان می بازندما با انجام تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه هایی مثل سونوگرافی کارهای زیادی انجام می دهیم و می توانیم با روشی دقیق تر سلامت مردم را آنالیز کنیم.

وی در خصوص ملاقاتش با مدیران گوگل نیز گفت: من و دوستان و متخصصان در گوگل ملاقات کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نقاط همکاری بی نظیری بین ما در این زمینه وجود دارد که می تواند در سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه، اندازه پیچیدگی برای تشخیص و درک و ... تحول ایجاد کند

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2166

به "توافق غول های فناوری علم پزشکی را متحول می نماید؟ ، بیل گیتس با مدیران گوگل وارد مذاکره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق غول های فناوری علم پزشکی را متحول می نماید؟ ، بیل گیتس با مدیران گوگل وارد مذاکره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید