فراوری دهانشویه گیاهی توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران

به گزارش تا بینهایت، فناوران پارک علم و فناوری مازندران، پیروز به فراوری دهانشویه گیاهی در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شدند.

فراوری دهانشویه گیاهی توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فناوران پارک علم و فناوری مازندران، پیروز به فراوری دهانشویه گیاهی در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شدند.

با توجه به اخبار این روز ها در کشور و اثبات تاثیر دهانشویه ها در پیشگیری از ویروس کرونا، فناوران پارک علم و فناوری مازندران، پیروز به فراوری دهانشویه ای گیاهی شدند، که این روز ها توسط افراد جامعه مورد استفاده قرار گرفته است.

مکان تجمع اولیه کرونا ویروس در دهان و حلق می باشد. مطالعات محققان بین المللی نشان می دهد که استفاده از دهانشویه توانایی زیادی در از بین بردن ویروس کرونا و کاهش میزان ویروس در دهان و حلق دارد. به طوری که استفاده از دهانشویه و غرغره کردن در غیرفعال سازی این ویروس عفونی بسیار مؤثر بوده است. در بسیاری از افراد پس از فقط 30 ثانیه از زمان تماس دهانشویه بیش از 99.9 درصد ویروس غیرفعال شد و در بعضی دیگر نیز پس از 30 ثانیه 99.99 درصد ویروس غیرفعال شد.

گلیارانی مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان دارویی زولنگ رسپینا گفت: دهانشویه پروتاکت دارویی موثر در پیشگیری از عفونت ها و زخم های دهان می باشد که با مجوز از سازمان غذا و دارو برای پیشگری و درمان انواع زخم ها، التهاب و عفونت های دهان استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه این دهانشویه محصول شرکت دانش بنیان دارویی زولنگ رسپینا می باشد که براساس مستندات محکم بالینی فراوری و وارد بازار دارویی کشور شده است، اضافه نمود: این دهانشویه حاوی عصاره آویشن شیرازی استاندارد شده براساس تیمول می باشد که با فرمولاسیون منحصر به فرد فراوری شده است. درطی عرضه پروتاکت در کشور، پزشکان و دندانپزشکان از پروتاکت برای پیشگیری و درمان انواع التهاب و عفونت های دهان و گلو استفاده می نمایند.

گلیارانی مطرح کرد: دهانشویه پروتاکت حاوی ماده موثر تیمول و کارواکرول است که ترکیبات بسیار موثر در از بین بردن انواع میکروب ها مانند ویروس است. تحقیقات صورت گرفته توسط محققان بین المللی نشان داد که تیمول و کارواکرول در از بین بردن ویروس ها به صورت موضعی بسیار موثر هستند.

مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان دارویی زولنگ رسپینا گفت: استفاده از دهانشویه پروتاکت و غرغره کردن آن به خصوص بعد از حضور در مکان های شلوغ و مشکوک به کرونا ویروس موثر می باشد. با توجه به ماهیت گیاهی پروتاکت و استفاده چندساله آن در بیماران و عدم گزارش از عوارض جانبی احتمالی، دهانشویه پروتاکت فرآورده سالم برای مصرف توسط افراد جامعه می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1344

به "فراوری دهانشویه گیاهی توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دهانشویه گیاهی توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید