جردن باروز مخالف تحریم های امریکا علیه ایران است

به گزارش تا بینهایت، یکی از ستارگان کشتی آزاد دنیا در یک دهه اخیر جردن باروز امریکایی است. او که مدال طلای المپیک لندن 2012 و همچنین مدال طلای مسابقات دنیای 2011 استانبول، 2013 بوداپست، 2015 لاس وگاس و 2017 پاریس و نیز مدال برنز مسابقات دنیای 2014 تاشکند، 2018 بوداپست و 2019 نورسلطان را در کارنامه خود دارد، چند روز پیش در پیامی خطاب به مردم ایران گفت: برایتان دعای خیر می کنم. ما نیز در امریکا درگیر ویروس کرونا هستیم، اما امیدواریم و با عشق دعا می کنیم. می دانم شما هم در ایران امیدوارید و دعا می کنید. مطمئنم پزشکان و پرستاران در ایران سخت کوشش می نمایند تا از این بحران عبور کنید تا به زندگی عادی بازگردید. امیدوارم در خانه بمانید تا امنیت داشته باشید، از هم مراقبت کنید و محبت را به هم نشان بدهید. این ویروس بسیار سخت است، اما اگر با هم متحد باشیم، پیروز خواهیم شد. دلم برای شما تنگ شده و دوست تان دارم. امیدوارم هر چه زودتر شما را ببینم.

جردن باروز مخالف تحریم های امریکا علیه ایران است

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

او پس از این پیغام دوباره ویدئویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن به سبک هواداران ایرانی مشغول به تشویق ایران بود که این ویدئو کوتاه هم بازتاب زیادی داشت و با استقبال علاقه مندان روبه رو شد.

یکی از کشتی گیرانی که در این سال ها با باروز کشتی گرفت، صادق گودرزی بود که باروز او را در فینال وزن 74 کیلوگرم مسابقات جهانی 2011، 2-0 شکست داد. این دو کشتی گیر در فینال المپیک 2012 لندن هم با هم کشتی گرفتند که باروز 2-0 و با نتایج 1-0 و 1-0 گودرزی را مغلوب کرد و مدال طلای مسابقات را به گردن آویخت. البته این کشتی گیر 31 ساله امریکایی در مسابقات 2013 بوداپست عزت الله اکبری و در مسابقات 2018 بوداپست مصطفی حسین خانی را هم شکست داد تا همه رقبای ایرانی خود را شکست داده باشد.

گودرزی که یکی از رقبای اصلی او به شمار می رفت، درباره ویدئویی که باروز منتشر کرد، گفت: جردن تا به امروز چند بار برای حضور در مسابقات جام جهانی کشتی به ایران سفر نموده و هر بار هم که آمده، بسیار مورد تشویق تماشاگران قرار گرفته و در مسابقات جام جهانی در خود امریکا هم وقتی تماشاگران ایرانی به سالن می آیند، به این شیوه تیم ملی را تشویق می نمایند و برای همین به تماشاگران خونگرم و کشتی دوست ایرانی علاقه مند شده است. این نشان می دهد که کشتی ایران چه گستردگی بزرگی دارد و در کل ورزش باعث می گردد تا این اتفاق های قشنگ به وجود بیاید. یک نفر که خودش قهرمان جهان و برای یک کشور دیگر است، می آید و به سبک تماشاگران خودمان، ایران را تشویق می نماید.

او شرایط باروز را از لحاظ فنی این گونه تشریح کرد: جردن هم از لحاظ فنی در سطح بالایی است. او هم قدرت انفجاری خوبی دارد و هم از لحاظ روانی خودش را نسبت به حریفانش برتر می داند.

گودرزی به نقل از خاطره ای از باروز هم پرداخت: من از باروز خاطره زیاد دارم. وقتی در فینال مسابقات جهانی 2011 می خواستیم با هم مسابقه بدهیم و در صف بودیم به محسن کاوه که در کنار غلامرضا محمدی مربیان ما در تیم ملی بودند، گفتم آقا محسن این 97 کیلوست؟ گفت: نه این 74 کیلوست. گفتم پس چرا اینقدر درشت است؟ بدن او را که دیدم، پر از خالکوبی بود. گفتم اینکه دفتر نقاشی است. (می خندد). من فکر نمی کردم به او ببازم. یک لنگ انداختم، ولی 3 امتیاز را به من ندادند و در کشتی هم همین امتیاز ها و اشتباهات است که نتیجه را تعیین می نماید. همان هم باعث شد تا داور را 4 سال محروم کردند. چرا که به جای اینکه 3 امتیاز به من بدهند، یک امتیاز به جردن دادند و او قهرمان شد. در کل جردن ایران و کشتی گیران ایرانی و تماشاگران ما را خیلی دوست دارد. الان هم که در بحث کرونا پیغام داد و قبلاً هم پست هایی گذاشته بود که ایران نباید توسط امریکا تحریم گردد.

این مربی جوان ملایری بعد از دوران قهرمانی در باشگاه ها به تربیت کشتی گیران نوجوان و جوان می پردازد، ولی حالا که باشگاه ها به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، نمی تواند کار مورد علاقه اش را دنبال کند. گودرزی در این خصوص گفت: الان که باشگاه ها تعطیل شده، ولی به شاگردانم برنامه داده ام تا تمرینات هوازی و بدنسازی شان را دنبال نمایند. البته اتحادیه جهانی هم گفته تمرینات بعد از تیر ماه شروع گردد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این ویروس از بین برود.

او خودش هم تمرین می نماید؟ گودرزی به این سؤال چنین واکنشی داشت: راستش را بخواهید نه. چون من تازه صاحب فرزند شده ام و سرگرم نگهداری از دخترم تیارا هستم که 2 ماه و 22 روزش است و به قول معروف بچه داری می کنم. ضمن اینکه من کارمند شهرداری منطقه 5 تهران هستم و مثل همه مردم ماسک می زنم و به سر کار هم می روم.

در این مدت خیلی از ورزشکاران به یاری مردم آمده اند. کشتی گیران سابقی مانند رسول خادم، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و احسان لشگری به استان های مختلف می فرایند و به مردم ماسک، مواد ضدعفونی نماینده و مواد غدایی می رسانند. با این حال، گودرزی به این موضوع نگاه متفاوتی دارد: یاری کردن در همه حال، بسیار خوب و قشنگ است، ولی خود من به رسانه ای شدن آن زیاد علاقه ندارم. الان خیلی دیگر از قهرمان ها هستند که این کار ها را انجام می دهند، ولی اسم نمی آورند و رسانه ای نمی گردد. با این حال، کار خوب و خدا پسندانه ای است و ارزش دارد.

با شیوع ویروس کرونا، المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد. موضوعی که گودرزی آن را به نفع کشتی می داند: صددرصد این اتفاق به نفع کشتی ما شد. چرا که ما یکسری کشتی گیر جوان داریم که احتیاج به زمان داشتند تا پخته تر شوند و روی آن ها در اردو ها بیشتر کار گردد. از طرف دیگر یکسری دیگر از کشتی گیران ما مثل حسن یزدانی و علیرضا کریمی رباط پای شان پاره شده بود و احتیاج به زمان داشتند تا بهبودی شان را به صورت کامل به دست آورند. ما اگر با این شرایط به المپیک می رفتیم شانس طلای مان خیلی کم بود، ولی حالا شاید 2 طلا هم بتوانیم کسب کنیم.

منبع: روزنامه ایران

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 923

به "جردن باروز مخالف تحریم های امریکا علیه ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جردن باروز مخالف تحریم های امریکا علیه ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید