جلسه دولت با پوشاکی ها برای فراوری ماسک ، بعضی کارخانه ها پلمب هستند

به گزارش تا بینهایت، نایب رئیس اتحادیه فراوری و صادرات پوشاک با تشریح جزئیات جلسه دولت برای فراوری ماسک پارچه ای، گفت: در حال حاضر بعضی کارخانه های فراوری ماسک درمانی پلمب هستند که موجب کاهش فراوری در این بخش شده است.

جلسه دولت با پوشاکی ها برای فراوری ماسک ، بعضی کارخانه ها پلمب هستند

جهت دریافت خدمات اجرای سایبان پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران مجید نامی با تشریح جلسه مسئولان دولتی با فراوریکنندگان پوشاک برای فراوری ماسک های پارچه ای، گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صنعت و فراوریکنندگان پوشاک برگزار گردید، تصمیماتی در خصوص فراوری ماسک های پارچه ای گرفته شد.

وی با بیان اینکه نمونه ماسک های فراوریی بین فراوریکنندگان و دولت تبادل شده و مورد تأئید قرار گرفته است، شرح داد: دو نوع ماسک در کشور استفاده می گردد که یک نوع ماسک های پزشکی است که دارای استاندارد خاص است و برای مصارف بیمارستانی و پزشکی مدنظر قرار می گیرند. این ماسک ها پارچه های خاص و منسوجات نبافته دارند که باید در کارخانه های خاص فراوری شوند.

نامی توضیح داد: بخش دیگری از ماسک ها پارچه ای و قابل شستسشو هستند که در مراکز غیردرمانی و فضا های باز مورد استفاده قرار می گیرند. فراوریکنندگان پوشاک قرار است فراوری این ماسک ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات اجرایی این قضیه در حال پیگیری است، گفت: در حال آنالیز هستیم تا معین گردد چه میزان پارچه برای این فراوری احتیاج است و ماسک ها با چه قیمتی به فراوری می رسند. همچنین محلی که باید در آنجا پارچه ها برش بخورد و دوخته گردد نیز در حال آنالیز و پیگیری است.

نایب رئیس اتحادیه فراوری و صادرات پوشاک با بیان اینکه فعلاً در خصوص اینکه چه میزان ماسک از این طریق قابل فراوری است، برآورد دقیقی وجود ندارد، اما این کار در کارگاه های کوچک نیز قابل انجام خواهد بود و مشکل خاصی برای فراوری ماسک های پارچه ای وجود ندارد، در عین حال دوخت آن نیز زمان بر نیست.

وی با بیان اینکه قرار است دولت برای فراوری ماسک های پارچه ای، تأمین اقتصادی و پرداخت تسهیلات انجام دهد، گفت: البته در این مورد هنوز رقمی معین نشده است.

به گفته وی، اعلام زمان آغاز فراوری این ماسک های پارچه ای احتیاجمند تأمین مواد اولیه است، زیرا این فرایند جدید است و قبلاً اتفاق نیفتاده است.

نامی در ادامه از پلمب بعضی کارخانه های فراوری ماسک پزشکی در کشور اطلاع داد و گفت: در شرایطی که کشور احتیاجمند این ماسک ها است، بهتر است این کارخانه ها با نظارت دستگاه های ناظر و امنیتی راه اندازی شوند و در عین حال، برخورد های تعزیراتی نیز با آن ها صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت فراوری یک و نیم میلیون عدد ماسک پزشکی در روز در کشور گفت: به گفته وزیر بهداشت مقدار زیادی ماسک پزشکی در کشور فراوری شده بود که معین نیست چه اتفاقی برایش افتاده است. در این مورد چند ماه پیش کارخانه ها خواهان صادرات بودند که وزارت صنعت و وزارت بهداشت با این صادرات مخالفت کردند، ولی حالا معین نیست که چه اتفاقی در خصوص ماسک ها افتاده است.

وی ادامه داد: در جلسه دولت با فراوریکنندگان، برنامه فراوری 100 میلیون ماسک مطرح شده که بخشی از آن مصرف پزشکی دارد و بخشی نیز ماسک پارچه ای هستند.

نایب رئیس اتحادیه فراوری و صادرات پوشاک همچنین از امکان فراوری ماسک های پزشکی با پارچه های نانو و آنتی باکتریال در کشور اطلاع داد و گفت: با وزارت بهداشت برای فراوری این ماسک ها نیز مذاکراتی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 759

به "جلسه دولت با پوشاکی ها برای فراوری ماسک ، بعضی کارخانه ها پلمب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه دولت با پوشاکی ها برای فراوری ماسک ، بعضی کارخانه ها پلمب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید