خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه گشایش می یابد، توسعه بازار محصولات دانش بنیان و خلاق فراتر از مرز ها خبرنگاران

به گزارش تا بینهایت، خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خردادماه امسال در روسیه افتتاح می گردد.

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه گشایش می یابد، توسعه بازار محصولات دانش بنیان و خلاق فراتر از مرز ها خبرنگاران

به گزارش خبرنگاران، روسیه چهارمین کشوری است که میزبان خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران خواهد شد. پیش از این با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این خانه در کشورهای چین، سوریه و کنیا افتتاح شد و بازار محصولات فناورانه ایران ساخت در این کشورها رونق گرفت. خرداد ماه سال 1400 نیز روسیه به عنوان چهارمین کشور، میزبان خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران می گردد.

سال جاری نیز شرکت های دانش بنیان وخلاق ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، برای دومین بار به کشور روسیه اعزام می شوند.

در این اعزام که در تاریخ 3 تا 5 خرداد با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری انجام می گردد، نشست های رودررو بین شرکت های ایرانی و روسی در مسکو برگزار خواهد شد. نشست هایی که توانمندی فناوران دو کشور را به یکدیگر معرفی می نماید و تسهیل گر فرایند ورود محصولات فناورانه دو طرف در کشور مقابل خواهد بود.

بازار 147 میلیون نفری کشور روسیه و 185 میلیون نفری کشورهای اتحاد مالی اوراسیا، فرصتی مطلوب برای معرفی و فروش محصولات دانش بنیان ایران ساخت است. ایجاد زیرساخت صادرات این شرکت ها و همکاری با کارگزاران صادراتی در حوزه اوراسیا به ویژه کشور روسیه سبب شد که مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دومین بار، اقدام به اعزام هیاتی از مدیران شرکت های دانش بنیان وخلاق را به کشور روسیه اعزام نمایند.

این سفر دستاوردهایی چون راه اندازی خانه نوآوری و فناوری ایران در این کشور را در پی خواهد داشت. مرکزی که با ارائه خدمات سخت افزاری نظیر تامین فضای کار اختصاصی و اشتراکی، شوروم و ارائه خدمات نرم افزاری مانند تحقیقات بازار و بازاریابی به شرکت های دانش بنیان و خلاق می تواند پل ارتباطی باشد برای فروش محصولات با کیفیت دانش بنیان ایران ساخت در بازار روسیه و اوراسیا. این خانه مسیری مطمئن برای توسعه بازار فناوری ایران در دیگر کشورها محسوب می گردد.

همچنین در این سفر، کارگاه فراوری اشتراکی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی نیز افتتاح می گردد تا به یاری این زیرساخت، شرکت های علاقه مند بتوانند با فراوری محصول خود در روسیه، آنها را با شرایط آسان تر و مطلوب تری روانه بازارهای جهانی نمایند.

بازدید از زیست بوم نوآوری و فناوری روسیه نیز از دیگر برنامه های این سفر سه روزه است تا بازیگران عرصه علم و فناوری کشور از نزدیک با دستاوردها و زیرساخت های فناورانه این کشور آشنا شوند.

شرکت های دانش بنیان و خلاق متقاضی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تا 15 فروردین 1400 به اینجا مراجعه نمایند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1547

به "خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه گشایش می یابد، توسعه بازار محصولات دانش بنیان و خلاق فراتر از مرز ها خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه گشایش می یابد، توسعه بازار محصولات دانش بنیان و خلاق فراتر از مرز ها خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید