خبرنگاران نام نویسی متقاضیان کسب و کارهای خانگی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش تا بینهایت، زاهدان- خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز نام نویسی متقاضیان مشاغل خانگی در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

خبرنگاران نام نویسی متقاضیان کسب و کارهای خانگی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

با ما همراه باشید و درباره آب و هوای مونترال بیشتر بدانید.

مهرداد جهاندیده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت (طرح ملی توسعه مشاغل خانگی) را در 31 استان کشور با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گسترش دهد.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان نیز این موضوع با همکاری جهاد دانشگاهی انجام میشود و علاقه مندان باید در زمان مقرر در سامانه inhb.ir اقدام به نام نویسی کنند، اضافه کرد:نام نویسی از روز پنجشنبه 6 شهریور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: شرایط متقاضیان نام نویسی در طرح حداقل سن 18 سال، بومی استان، نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

وی بیان نمود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏ های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار، ایجاد زیرساخت͏ های بازاریابی، فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

جهاندیده با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی درسیستان و بلوچستان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، تاکید کرد: این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود 54 هزار نفر در 31 استان کشور دارد و امیدواریم با پیاده سازی پیروز این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم اندیشی بخش های مختلف دولتی و خصوصی است شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به ویژه در سال جهش تولید باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1185

به "خبرنگاران نام نویسی متقاضیان کسب و کارهای خانگی در سیستان و بلوچستان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نام نویسی متقاضیان کسب و کارهای خانگی در سیستان و بلوچستان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید