دولت پاکستان 3 هزار مگاوات برق از چین وارد می نماید

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران: دولت پاکستان که در بعضی از شهرهایش با خاموشی 18 ساعته روبرو است با وجود پیشنهاد فروش برق ایران و هند گفت 3 هزار مگاوات برق از چین وارد می نماید.

دولت پاکستان 3 هزار مگاوات برق از چین وارد می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت و آب و برق پاکستان بر اساس دستورالعمل کابینه فدرال این کشور تصمیم گرفته تا برای وارد کردن 3 هزار مگاوات برق با مقامات چینی وارد مذاکره گردد.

خواجه آصف وزیر آب و برق پاکستان گفت: پاکستان با همکاری چین قادر به فراوری 3 هزار و 600 مگاوات برق در این کشور است و علاوه بر این برای برطرف نیازهای این کشور باید 3 هزار مگاوات برق دیگر از این کشور وارد کند.

از سوی دیگر، نواز شریف نخست وزیر پاکستان اعلام نمود که در صورت تاخیر در پروژه های انرژی با چین، مسئولان محاکمه خواهند شد و همه پروژه های انرژی اسلام آباد و پکن باید تا سال 2017 میلادی تکمیل گردد.

قابل ذکر است که رسانه های پاکستانی مدتی پیش از اعلام آمادگی ایران، چین و هند برای انتقال 6 هزار و 500 مگاوات برق به پاکستان در تابستان سال آینده خبر داده بودند.

پاکستان در تابستان سال آینده با کمبود 8 هزار مگاوات برق روبرو خواهد شد و کشورهای ایران، چین و هند برای انتقال 6500 مگاوات برق به پاکستان اعلام آمادگی نموده اند.

منابع می افزاید: ایران و چین به ترتیب 3 هزار و هند نیز 500 مگاوات برق به پاکستان صادر خواهند کرد اما مقامات اسلام آباد تاکنون تصمیمی اتخاذ ننموده اند.

منابع پاکستانی می گویند که قیمت برق ایران برای این کشور مقرون به صرفه نیست.

لازم به ذکر است که هیئت پاکستانی برای رایزنی درباره قیمت برق بزودی به تهران سفر خواهند کرد.

سازمان ملی تنظیم مقررات برق پاکستان (NEPRA) نیز از ادامه بحران انرژی در این کشور تا سال 2020 میلادی خبر داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 546

به "دولت پاکستان 3 هزار مگاوات برق از چین وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت پاکستان 3 هزار مگاوات برق از چین وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید