شبکه برق با محصول دانش بنیان ایرانی حفاظت می گردد

به گزارش تا بینهایت، سیستم های حفاظتی نقش اساسی در ایمنی، پایداری و قابلیت اطمینان سیستم برق رسانی را عهده دار هستند و از آغاز یا گسترش دامنه خسارت ناشی از خطا های مختلف جلوگیری می نمایند.

شبکه برق با محصول دانش بنیان ایرانی حفاظت می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، عملکرد مناسب و انتخاب سیستم حفاظتی مناسب باعث کاهش سطح خاموشی و خسارت های احتمالی می گردد چراکه حداقل ناحیه ای را که برای برطرف عیب کافی است از شبکه جدا نموده و برق رسانی به قسمت های دیگر شبکه، تدوام می یابد.

در ترانسفورماتور ها ممکن است خطرات زیادی اتفاق بیفتد مثلاً اتصال کوتاه یا اتصال شبکه یا اضافه بار و ... که برای حفاظت از این تجهیزات از وسیله ای به نام رله حفاظتی استفاده می گردد. شرکت دانش بنیان محور آزمای فارس توانسته است به دانش و فناوری ساخت این رله حفاظتی دست پیدا کند.

مصطفی اوجی مدیرعامل شرکت دانش بنیان محور آزمای فارس گفت: محصول فراوریی این شرکت توسط آزمایشگاه صنایع انرژی ایران مورد ارزیابی، آزمایش و سپس تایید قرار گرفته است؛ همچنین این محصول تاییدیه شرکت توانیر ایران برای فروش را نیز دریافت نموده است.

به گفته اوجی، وظیفه این رله حفاظتی این است که هر جزء از شبکه برق که دچار خطا یا اتصالی شده را در کمترین زمان ممکن از مدار خارج کند به طوری که احتمال خطر از بین رفته و کوچک ترین بخشی از شبکه الکتریکی مجزا گردد؛ بنابراین از طریق رله محل وقوع عیب از شبکه جدا سازی شده و باعث می گردد که سایر قسمت های سالم شبکه همچنان به کار خود ادامه دهند و پایداری و ثبات شبکه به همان حالت قبلی محفوظ بماند، تجهیزات و دستگاه ها در مقابل عیوب و اتصالی ها محافظت شده و میزان خسارات وارده به آن ها محدود گردد.

اوجی، از نقش مهم و حیاتی این محصول در برق رسانی گفت و ادامه داد: از آن جایی که تجهیزات برق از قبیل: ترانسفورماتور، کلید های برق قدرت و بسیاری دیگر از تجهیزات این صنعت از قیمت بالایی برخوردار است حفاظت از این تجهیزات و شبکه انتقال، نیز بسیار حیاتی است.

به گفته این فعال فناور، کشور هایی مانند آلمان، سوئد، فرانسه و آمریکا از بزرگترین فراوریکنندگان و صادرکنندگان این تجهیزات هستند، ولی اکنون با کوشش محققان و متخصصان صنعت برق، کشورمان به فراوریکننده این محصول تبدیل شده است.

وی به اشتغال زایی و میزان فروش این شرکت اشاره نمود و گفت: با فراوری این محصول در شرکت محور آزمای فارس برای 25 نفر اشتغالزایی ایجاد شده و در سال گذشته 500 دستگاه از این رله ها به فروخته شده است و پیش بینی می گردد که در دو سال آینده بالغ بر 5000 دستگاه رله به فروش رسد.

مدیرعامل این شرکت همچنین گفت: هم اکنون تمرکز فروش محصولات این شرکت بر روی بازار داخل است. از آنجا که احتیاج داخلی و منطقه ای به این رله ها هر روز در حال افزایش و گسترش می باشد توسعه کارخانه و خط فراوری از پیش احتیاج های تامین رله های حفاظتی ساخت داخل است که در این رابطه، پشتیبانی و حمایت مسؤلان زمینه توانمندی و برطرف احتیاج های داخلی و به دنبال آن ورود به بازار های صادراتی را فراهم می سازد.

وی صنایع برق، نفت، گاز و پتروشیمی را از مهم ترین صنایعی نام برد که مشتری و استفاده کننده این تجهیزات هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 580

به "شبکه برق با محصول دانش بنیان ایرانی حفاظت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه برق با محصول دانش بنیان ایرانی حفاظت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید