صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می شود ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم

به گزارش تا بینهایت، رئیس مرکز ملی فرش کشور از انتقال صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتقاد کرد.

صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می شود ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم

خبرنگاران: فرشته دست پاک سوم مهر ماه در جلسه کارگروه فرش قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم با بیان اینکه در دولت نهم و دهم صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی انتقال داده شد و روزهای بد صنایع دستی را مشاهده کردیم به تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز موضوع ملحق شدن صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی در حال انجام است اما برنامه ریزی دقیقی برای آن صورت نگرفته است.

رئیس مرکز ملی فرش کشور تاکید کرد: فرش باید به وزارت صنعت و همچنین حوزه بازرگانی که خانه اول آن به شمار می آید بازگردانده شود.

وی گفت: یکی از مسائل حوزه فرش این است که برخی فکر می کنند چون این صنعت برای سالیان طولانی به شکل سنتی توسط تولید کنندگان اداره شده نیازی به کمک های دولتی نیست.

دست پاک اضافه کرد: درشرایطی که صنایع زیان ده و غیرمرتبط با فرهنگ و هنر کشور از سوی دولت حمایت می شوند به صنعت فرش توجهی صورت نمی گیرد.

وی یادآور شد: آسیب و تهدیدی که دیگر کشورها مانند ترکیه و پاکستان و به ویژه افغانستان برای فرش دستباف ایران دارند، بسیار زیاد است.

وی افغانستان را به دلیل نزدیکی که به لحاظ فرهنگی با ایران دارد یک خطر جدی برای فرش دستباف دانست و اضافه کرد: این کشور با حمایت های فعالان فرش در منطقه در نمایشگاه های بین المللی حضور پیدا می کند.

وی گفت: بهترین کار برای اشتغالزایی در افغانستان توسعه صنعت فرش است، و به همین علت دولت این کشور برای دور کردن مردم از جنگ طلبی با کمک شرکت های بزرگ آمریکایی سرمایه گذاری قابل توجهی را در این زمینه انجام داده است.

منبع: چمدان
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 412

به "صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می شود ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می شود ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید