محافظه کاران هم حزبی جانسون هم از بایدن حمایت کردند

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه هافینگتون پست، درحالیکه تنها یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است، نمایندگان محافظه کار مجلس انگلیس بین دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به طور علنی از جو بایدن اعلام حمایت نموده اند.

محافظه کاران هم حزبی جانسون هم از بایدن حمایت کردند

در این ارتباط، ساجد جاوید که سابقاً یکی از مهره های کلیدی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بود، خاطرنشان کرد که لندن با بایدن شرایط بهتری خواهد داشت و بسیاری از هم حزبی های او (حزب محافظه کار موسوم به توری) در حال هزینه کردن برای شکست دونالد ترامپ هستند.

به گزارش وبگاه هافینگتون پست، اعضای محافظه کار مجلس انگلیس دلیل حمایتشان از نامزد دموکرات در انتخابات 2020 در آمریکا را موضوعاتی همچون تغییرات اقلیمی، سیاست خارجی مانند موضوع توافق هسته ای ایران و بازگشت صندلی به کاخ سفید اعلام نموده اند.

درحالیکه جانسون در هفته های اخیر کوشش کرد تا ارتباطاتی را با تیم بایدن برقرار کند، چندین عضو مجلس انگلیس اظهار داشتند که انتخاب نشدن ترامپ می تواند به صندلی جانسون در افکار عمومی یاری کند.

مطابق با گزارش هافینگتون پست، جانسون که در سال 2015 اعلام نموده بود که واقعاً نگرانم ترامپ رئیس جمهور گردد، به محض اطمینان نسبی از پیروزی ترامپ در انتخابات، موضع خود را تغییر داد.

ترامپ پس از تصدی ریاست جمهوری، به ترزا می نخست وزیر وقت انگلیس تمایلی نشان نداد و آشکارا از جانسون به عنوان جانشین وی حمایت کرد؛ این دو در کوشش بودند تا پیوند مستحکمی پیرامون توافق تجاری آمریکا و انگلیس پس از برگزیت ایجاد نمایند.

باوجود این، اظهارات تفرقه افکنانه و رویکرد آرمان گرایانه ترامپ در قبال دنیا، بسیاری از نمایندگان محافظه کار در انگلیس را نیز به این نتیجه رسانده است که هم کشور و هم حزبشان در صورت شکست وی شرایط بهتری خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1267

به "محافظه کاران هم حزبی جانسون هم از بایدن حمایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظه کاران هم حزبی جانسون هم از بایدن حمایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید