مدیریت 15 درصدی مصرف انسولین با آموزش دیابتی ها

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/یزد مدیر اجرایی مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد از کاهش تا 15 درصدی مصرف انسولین با اجرای طرح آموزشی افراد دیابتی در رابطه با استفاده از انسولین در کنار پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی برای برطرف مشکل تامین انسولین در استان اطلاع داد.

مدیریت 15 درصدی مصرف انسولین با آموزش دیابتی ها

دکتر محمدرضا آقایی در نشست با خبرنگاران که امروز در محل مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد برگزار گردید، در مورد مشکل انسولین اظهار کرد: این مشکل به صورت کشوری در حال پیگیری است و معاونت غذا و داروی استان نیز از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نیست.

وی از فراخوان برای شناسایی و معرفی افراد دارای دیابت نوع اول به مراکز درمانی اطلاع داد و گفت: با توجه به کمبود انسولین در استان و به منظور مدیریت بهتر در این خصوص، افراد دارای دیابت نوع اول که شامل گروه های کم سن و سال هستند، در اولویت قرار دارند.

وی با بیان این که مبتلایان به بیماری قند در استان نگران کمبود دیابت نباشند، بر ضرورت مدیریت بهتر مصرف انسولین توسط بیماران تاکید نمود و گفت: هووز در مورد مصرف انسولین نیازمند آموزش بعضی نکات به مردم هستیم و معتقدیم با آموزش این نکات می توانیم 10 تا 15 درصد مصرف انسولین در استان را کاهش دهیم.

آقایی با تاکید بر ورود جدی استاندار یزد به این طرح و اهمیت این طرح در استان، توضیح داد: کمبود انسولین وجود دارد اما به منظور مدیریت بهتر، با رعایت بعضی از رفتارها و رژیم غذایی و آموزش بعضی نکات می توانیم میزان مصرف انسلوین را مدیریت و کاهش دهیم.

وی به لزوم اعتماد بیماران به متخصصان اشاره نمود و گفت: بیمار باید به پزشک اعتماد کند و نسبت به رعایت نکات معرفی شده از سوی پزشک کوتاهی نکند.

این مسئول گفت: آموزشهای ذکر شده در تمام مراکز بهداشت و درمانی شهرستان ها با توجه به وجود نیروی متخصص قابل ارائه است.

وی با بیان این که طب سنتی و دیابت در این مرکز فعال شده است، گفت: پزشکان طب سنتی به طور تخصصی در حال ویزیت بیماران دیابتی است و مردم میتوانند به جای مراجعه به افراد کم دانش به این مرکز مراجعه نمایند.

اقایی به اجرای بعضی طرح های خاص مانند مدیریت وزش و پیشگیری از چاقی بچه ها با مشارکت آموزش و پرورش نیز در راستای مقابله با دیابت اطلاع داد.

به گفته این مسئول، در مورد کرونا نیز در وهله اول باید فرهنگسازی و سپس رعایت نکات بهداشتی به ارزش در جامعه تبدیل گردد.

وی با بیان این که هیچ اجبار و قانونی نمی تواند رعایت نکات بهداشتی توسط افراد را مدیریت کند، گفت: بعضی از باروهای اشتباه همچنان در جامعه وجود دارد و اطمینان های کاذب منجر به ابتلای افراد به کرونا می گردد.

آقایی در خاتمه از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، و اعتماد به کادر درمان و پزشکان، به قطع زنجیره بیماری یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1551

به "مدیریت 15 درصدی مصرف انسولین با آموزش دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت 15 درصدی مصرف انسولین با آموزش دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید