مسائل منطقه ای محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا با همتای قطری اش

به گزارش تا بینهایت، وزیر دفاع آمریکا گفت که در واشنگتن با همتای قطری اش دیدار و در مورد مسائل دوجانبه و منطقه با وی گفت وگو نموده است.

مسائل منطقه ای محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا با همتای قطری اش

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه شب در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت که با خالد بن محمد العطیه همتای قطری خود در واشنگتن دیدار و درباره ثبات و امنیت در غرب آسیا گفت وگو نموده است.

اسپر نوشت: من از حمایت قطر از ماموریت ناتو در افغانستان و میزبانی مستمر از نیروهای آمریکایی در پایگاه هوای العدید قدردانی می کنم.

این پایگاه که در جنوب غربی شهر دوحه پایتخت قطر قرار گرفته است، به عنوان مقر اصلی عملیات هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود آمریکا برای پیشگیری از خطر حمله موشکی، مرکز فرماندهی خود در خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل می نماید.

در گزارش واشنگتن پست آمده بود اوایل مهرماه امسال همزمان با آنکه 300 فروند هواپیما در آسمان نواحی کلیدی همچون سوریه، افغانستان و خلیج فارس در حال پرواز بودند، صدها صندلی فرماندهی در مرکز عملیات ترکیبی هوا-فضا در پایگاه هوایی العدید قطر تخلیه شد.

پس از انتشار این گزارش، ربکا ریباریچ سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با تکذیب این خبر گفت که نیروهای آمریکایی برنامه ای برای ترک پایگاه هوایی العدید ندارند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،وزیران خارجه آمریکا و ژاپن درباره ایران گفت وگو کردند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 554

به "مسائل منطقه ای محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا با همتای قطری اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل منطقه ای محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا با همتای قطری اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید