مشکل صادرات محصولات دامی به روسیه حل نشد

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه صادرات محصولات غذایی و دریایی ایران به روسیه انجام می گردد، گفت: طرف روسی با وجود امضای وزاری دو کشور در صادرات محصولات دامی هنوز این موضوع را اجرایی نمی کند.

مشکل صادرات محصولات دامی به روسیه حل نشد

اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه علی رغم تمام رایزنی ها هنوز بحث گشایش فاینانس چین با کندی همراه است، اظهارداشت: قرار است چند بانک داخلی با معرفی بانک مرکزی به همراه سه بانک چینی گشایش ال سی را به تدریج برای پروژه ها انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اضافه کرد: در حال حاضر بانک های ایرانی که باید ریال مورد احتیاج پروژه ها را تأمین نمایند سخت گیری هایی می نمایند که امیدواریم با همکاری بیشتر خود با طرف چینی این موضوعات هم رفع گردد.

وی در رابطه با تبادلات تجاری ایران و روسیه هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: هنوز مسائل صادارت محصولات ایران به روسیه رفع نشده است.

عسگراولادی توضیح داد: صادارت محصولات غذایی و دریایی ایران به روسیه انجام می گردد اما در رابطه با صادرات محصولات دامی هنوز مسائلی داریم.

وی با اعلام اینکه طرف روسی با وجود امضای وزاری دو کشور در صادرات محصولات دامی هنوز این موضوع را اجرایی نمی کند، گفت: امیداریم با مساعدت مسئولین این مشکل در اسرع وقت رفع گردد.

به گزارش خبرنگاران، براساس توافق اجرا شده میان ایران و چین، قرار است چین دو برابر پول بلوکه شده حاصل از فروش نفت از سوی ایران را به عنوان فاینانس در اختیار پروژه های ایرانی قرار دهد. بر این اساس سقف توافق شده برای گشایش فاینانس از سوی چین، 44 میلیارد دلار یعنی دو برابر 22 میلیارد دلار پول نفت بعد از شرایط تحریم است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 640

به "مشکل صادرات محصولات دامی به روسیه حل نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل صادرات محصولات دامی به روسیه حل نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید