معاملات مسکن پایتخت در پی شیوع کرونا 40 درصد کاهش یافت

به گزارش تا بینهایت، رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از کاهش 40 درصدی معاملات مسکن در اسفند ماه در پی شیوع ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: تعدادی از مالکین با کاهش نرخ های اجاره کوشش می نمایند تا ملک خود را زودتر از صف انتظار پیدا کردن مستاجر خارج نمایند. مصطفی قلی خسروی روز یکشنبه 25 اسفندماه بیان نمود: تعداد معاملات مسکن اعم ار خرید و فروش، رهن و اجاره در اسفندماه سال جاری به 6 هزار و 979 فقره کاهش یافته است. وی همچنین افزود: این رقم در بهمن ماه سال جاری 11 هزار و 703 مورد بوده و شیوع ویروس کرونا دلیل اصلی کاهش معاملات مسکن در آخرین ماه سال98 است.

معاملات مسکن پایتخت در پی شیوع کرونا 40 درصد کاهش یافت

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خسروی با اعلام اینکه کاهش معاملات منجر به تغییر رفتار در بعضی از مالکین مسکن شده است، گفت: برای مثال به دلیل کاهش مراجعات حضوری مردم به بنگاه های املاک و افزایش فایل های خالی رهن و اجاره بسیاری از مالکین خواهان تغییر قیمت ها و اجاره ملک خود زیر قیمت بازار هستند. وی در پاسخ به این سوال که آیا مالکین تصمیمی برای کاهش نرخ های اجاره بها و یا تخفیف به مستاجرانی که در شرایط فعلی هیچ درآمدی ندارند، هستند، گفت: ادامه شرایط فعلی باعث می گردد مالکین کوشش نمایند تا مشوق هایی برای یافتن مستاجر برای خانه های خالی خود داشته باشند و همین ممکن است تا حدودی قیمت ها را کاهش دهد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 769

به "معاملات مسکن پایتخت در پی شیوع کرونا 40 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاملات مسکن پایتخت در پی شیوع کرونا 40 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید