معیارهای تخصیص یارانه کرونا به 3 میلیون شهروند اعلام شد، چه کسانی یارانه کرونا دریافت می نمایند؟

به گزارش تا بینهایت، در حالی ابهاماتی در مورد شرایط برخورداری از یارانه کرونا از سوی بعضی شهروندان و افکار عمومی مطرح است که اولین یارانه تخصیصی در این قالب در آخرین روزهای سال به حساب شهروندان واریز شده است .

معیارهای تخصیص یارانه کرونا به 3 میلیون شهروند اعلام شد، چه کسانی یارانه کرونا دریافت می نمایند؟

خبرآنلاین: آخرین آنالیز های اجرا شده بر پایه اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی نشان می دخد در راستای حمایت از آسیب دیدگان از بابت شیوع کرونا، اعتباری بین 200 تا 600 هزار تومان، بسته به تعداد نفرات خانوار به حساب بعضی خالنوارها واریز شده است و در عین حال بعضی دیگر نیز از تسهیلات قرض الحسنه بدون ضامن برخوردار شده اند . در این راستا بعضی رسته های شغلی اعلامی از سوی بانک مرکزی نیز سه ماه فرصت یافتند تا اقساط خود را تسویه نمایند.

با این حال سئوال مهم افکار عمومی اینجاست که چه کسانی از یارانه کرونا برخوردار شده اند؟

قمصریان ، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در توییتی در صفخه شخصی خود در این خصوص شرحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه داده است. وی در شرح تعداد کسانی که از این یارانه برخوردار شده اند، گفته است حدود سه میلیون نفر نه سه میلیون خانوار، حمایت های دولت را در چهار ماه از 200 تا 600 هزار تومان دریافت می نمایند.

در این قالب به خانوار یک نفره 200 هزار تومان، خانوار دو نفره 300 هزار تومان، خانوار سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم 600 هزار تومان خواهد بود.

به این ترتیب با احتساب پرداخت اولین یارانه در اسفند ماه سال گذشته ، فرایند پرداخت یارانه ویژه کرونا تا خاتمه خرداد ماه در چهار نوبت اعلامی ادامه خواهد یافت .

قمصریان در شرحات ارائه شده در صفحه شخصی اش تاکید نموده است :همانگونه که قبلا اعلام شد این یاری ها به افرادی پرداخت می گردد که مطلقا فاقد هرگونه درآمد مستمری باشند، لذا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و احتیاج بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول دریافت این یاری ها نیستند.به این ترتیب این یارانه به کسانی که حقوق ثابت دارند و مقرری دریافتی به حسابشان واریز می گردد، تعلق نخواهد کرفت.

این مقام مسئول اضافه نموده است: نکته دوم این که یاری های واریزی دولت در هر یک از مراحل چهارگانه که ماهانه براساس بعد خانوار پرداخت می گردد حدود 330 میلیارد تومان است.

قمصریان در شرح این نکته که شناسایی مشمولان یارانه کرونا با چه سازوکاری انجام می گردد؟ بیان کرد: براساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و سایر بانک های اطلاعاتی مانند سازمان ثبت، نظام بانکی و صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی.

وی توضیح داد: در این موضوع ثبت نام و گزینشی صورت نگرفته و براساس بانک های اطلاعاتی اقدام می گردد.

قمصریان در خاتمه درباره مراحل بعدی پرداخت یارانه کرونا گفت: همانگونه که اشاره شد یاری ها ماهانه است؛ مرحله اول در اسفند ماه سال 98 پرداخت شد و سه مرحله بعدی در سه ماه اول سال 1399 پرداخت خواهد شد.

اقساط کدام مشاغل امهال می گردد؟

در عین حال با هدف حمایت از بعضی رسته های شغلی که اسیبی جدی را از محل کاهش درامد ناشی از شیوع کرونا متحمل شده اند، بانک مرکزی با امهال سه ماهه اقساط وام موافقت نموده است .

این کسب و کارها شامل مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آب میوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز فراوری و توزیع و فروش صنایع دستی را شامل می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 864

به "معیارهای تخصیص یارانه کرونا به 3 میلیون شهروند اعلام شد، چه کسانی یارانه کرونا دریافت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیارهای تخصیص یارانه کرونا به 3 میلیون شهروند اعلام شد، چه کسانی یارانه کرونا دریافت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید