منع مدرسه داری مسئولان کشوری

به گزارش تا بینهایت، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از موافقت کمیسیون آموزش با پیشنهاد تسری قانون ممنوعیت مدرسه داری برای مسئولان کشور خبر داد و گفت: باید منتظر بمانیم تا ببینیم طرح نمایندگان مجلس پیرامون تعارض منافع، در صحن علنی هم رای می آورد یا خیر.

منع مدرسه داری مسئولان کشوری

سعید صالح در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال 98 به صورت داوطلبانه بخشنامه ای را با موضعیت تعارض منافع صادر کرد که بر اساس آن اعضای شوراهای نظارت و شورای سیاست گذاری نباید مدرسه راه اندازی شده داشته باشند و اگر دارند باید از سمت خود استعفاء دهند و کناره گیری کنند.

وی اضافه نمود: مهلتی هم داده شد و این رخ داد. حدود 183 نفر مشمول شده بودند که یا توقف همکاری برایشان زدند و یا خودشان استعفا دادند که از جمله آنها می توان به رئیس اسبق سازمان مدارس غیردولتی اشاره کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر آن بخشنامه برای اعضای شورای نظارت شامل روسای ادارات، معاونین و غیره پابرجا و این محدودیت برقرار است گفت: چندی پیش مجلس طرحی را با همین موضوع ارائه کرده است که بر اساس آن مدیران آموزش و پرورش نباید مجوز مدرسه غیردولتی داشته باشند.

صالح اضافه نمود: سازمان ما هم پیشنهاداتی ارائه کرده از جمله این که محدودیت ها شامل یک گروه خاص نشود و برای مسئولان دیگر نیز تسری یابد. در نهایت مصوب شد که علاوه بر مدیران آموزش و پرورش، افراد مشمول قانون رسیدگی به دارایی مقامات که مصوبه مجلس است نیز مشمول شوند و بر این اساس آنها هم نمی توانند مدرسه دار باشند که در کمیسیون آموزش تصویب شده و باید ببینیم در صحن علنی هم رای می آورد یا خیر. در صورت تصویب نهایی، این قانون هم اعمال خواهد شد.

انتاهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2013

به "منع مدرسه داری مسئولان کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع مدرسه داری مسئولان کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید