نماینده مجلس افغانستان: ایجاد مدارس توسط عربستان پیامدهای وحشتناکی دارد

به گزارش تا بینهایت، عضو مجلس افغانستان در واکنش به کوشش های تازه عربستان برای نفوذ در نظام آموزشی این کشور هشدار داد که ایجاد مدارس و مراکز عملی توسط سعودی ها پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت.

نماینده مجلس افغانستان: ایجاد مدارس توسط عربستان پیامدهای وحشتناکی دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عارف رحمانی نماینده غزنی در مجلس افغانستان در جلسه عمومی این مجلس نسبت به کوشش های عربستان برای نفوذ در نظام آموزشی افغانستان هشدار داد و خواهان هوشیاری دولت در این باره شد.

رحمانی گفت: مدرسه سازی افغانستان توسط عربستان سعودی حتی اگر زیر نظر دولت هم باشد پیامدهای بسیار وحشتناکی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: اجازه ندهیم هیچ کشوری در افغانستان مدرسه دینی بسازد، خود ما با توجه به عقلانیت و همگرایی مذهبی این کشور برنامه های آموزشی داشته باشیم و مدرسه و مکتب دینی بسازیم.

رحمانی همچنین توضیح داد: عربستان سعودی اگر مردم ما را دوست دارد 100 درمانگاه و یا کارخانه را در افغانستان احداث کند تا مسائل مردم برطرف گردد.

این در حالی است که دو روز پیش جسیم محمدالخادی سفیر عربستان در کابل در ملاقات با فضل هادی مسلم یار رئیس سنای افغانستان از طرح ریاض برای آغار کار احداث دانشگاه بین الملل اسلامی در ولایت ننگرهار و نیز ساخت 100 مدرسه دینی خبر داده بود.

پس از انتشار این خبر و واکنش گسترده کاربران افغان در فضای مجازی و ابراز نگرانی از دور تازه کوشش های سعودی برای گسترش وهابیت، سفارت عربستان در کابل برای فرافکنی اعلام نمود که موضوع ایجاد مدارس دینی در ملاقات با مسلم یار مطرح نشده است.

از طرفی دیگر نیز سنای افغانستان با اصلاح بیانیه ای که منتشر نموده بود نوشت که مقامات سعودی در نظر دارند تا 100 مکتب را در افغانستان ایجاد نمایند.

افزایش نفوذ عربستان و شیوع وهابیت در افغانستان همیشه سبب نگرانی مردم این کشور و نیز کشورهای منطقه بوده و کارشناسان بر این باورند که عربستان سعودی به وسیله ایجاد دانشگاه و توزیع کتاب های آموزشی برای ترویج افکار وهابیت در افغانستان کوشش می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1096

به "نماینده مجلس افغانستان: ایجاد مدارس توسط عربستان پیامدهای وحشتناکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس افغانستان: ایجاد مدارس توسط عربستان پیامدهای وحشتناکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید