هشدار امیر سیاری نسبت به ورود در محدوده رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

به گزارش تا بینهایت، رئیس ستاد ارتش در نشست خبری- تحلیلی که با موضوع رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین برگزار گردید اظهار کرد: شمال اقیانوس هند یکی از مناطق استراتژیک جهان است، چون این منطقه در منطقه مهم و راهبردی جهان قرار گرفته است.

هشدار امیر سیاری نسبت به ورود در محدوده رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، هشدار رئیس ستاد ارتش نسبت به ورود در محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین سیاری رئیس ستاد ارتش گفت: هر شناور یا هر پرنده ای را که وارد محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین گردد، می زنیم. به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد ارتش بعد از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری- تحلیلی که با موضوع رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین برگزار گردید، با اشاره به ویژگی های منطقه رزمایش اظهار کرد: شمال اقیانوس هند یکی از مناطق استراتژیک جهان است، چون این منطقه در منطقه مهم و راهبردی جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بالای 90 درصد صادرات و واردات کشور هایی که به دریا ها راه دارند، به وسیله دریا انجام می گردد، اضافه کرد: در زمینه انتقال انرژی به بسیاری از کشورها، منطقه خلیج فارس و امنیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای جمهوری اسلامی ایران نیز امنیت آب های منطقه ای بسیار اهمیت دارد؛ ما نزدیک به هزار کیلومتر مرز دریایی داریم و بر شمال اقیانوس هند مشرف هستیم و عبور و مرور کشتی های تجاری و نفت کش های جمهوری اسلامی ایران از آب های این منطقه انجام می گردد به همین دلیل نیز مثلث دریایی این منطقه برای ما بسیار مهم است.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در منطقه چابهار گفت:ما برای تامین امنیت این منطقه برای تجارت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها، اقدامات بسیار ارزشمندی را در طول سالیان گذشته انجام دادیم. این موضوع برای دیگر کشور ها ازجمله دو کشوری که با ما درحال برگزاری رزمایش هستند، بسیار اهمیت دارد، امروز ما درحال همکاری مشترک نظامی در حوزه دریایی با دو کشور قدرتمند هستیم. دریادار سیاری همچنین به حضور نیروی دریایی در آب های بین المللی اشاره نمود و گفت: زمانی که موضوع ناامنی های دریایی در منطقه خلیج عدن مطرح شد، از ما درخواست شد تا برای تامین و ایجاد امنیت این منطقه اقداماتی انجام دهیم و مابا اقتدار تحت کنترل خودمان امنیت را در این منطقه برقرار کردیم. تاکنون در این منطقه حدود 5 هزار کشتی را اسکورت و به 30 ففرایند از کشتی های کشور های جهان یاری کردیم. وی خاطر نشان کرد: دیپلماسی دریایی از جمله دیگر اقداماتی است که طی سال های اخیر پیگیری شده است.

امروز تاکتیک ها و تکنیک های ما در بحث مقابله با دزدان دریایی به الگویی برای سایر کشور ها تبدیل شده است و بسیاری از آن ها به دنبال دریافت این تاکتیک ها از ما بودند. معاون هماهنگ نماینده ارتش ادامه داد: به برکت انقلاب ما از یک نیروی دریایی ساحلی به یک نیروی دریایی راهبردی تبدیل شده ایم که در تامین امنیت آب های جهان نقش آفرینی کردیم و کشور های قدرتمند جهان از جمله چین و روسیه به قدرت ما پی می برند و با ما رزمایش مشترک برگزار می نمایند. دریادار سیاری در ادامه این نشست خبری- تحلیلی به اهداف رزمایش مرکب دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با روسیه و چین اشاره نمود و گفت: نشان دادن اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند، برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند، نجات کشتی های آسیب دیده، امداد و نجات، نزدیک شدن تفکر مان در اجرایی کردن تاکتیک نادر عملیات های دریایی و تبادل تجربیات با کشور های حاضر در رزمایش و تقویت مناسبات بین المللی بین ایران و کشور های شرکت نماینده از جمله اهداف برگزاری رزمایش مرکب سه کشور ایران، روسیه و چین است.

کشور های شرکت نماینده در این رزمایش عزم و اراده خود برای برقراری امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند را نشان می دهند. وی همچنین به تداوم برگزاری رزمایش های مرکب با کشور های خارجی اشاره و گفت: فرایند برگزاری رزمایش های مرکب ادامه خواهد داشت و در این رزمایش برای رزمایش های آینده هماهنگ و آماده می شویم. رئیس ستاد ارتش درباره علت نامگذاری این رزمایش با عنوان رزمایش مرکب یاد آور شد: وقتی رزمایش با کشور های همسایه باشد رزمایش مرکب نام می گیرد. دریادار سیاری با تاکید بر اینکه منطقه نیازی به حضور نامشروع کشور های دیگر ندارد، گفت: بسیاری کوشش می نمایند منطقه را ناامن نشان دهند تا توجیهی برای حضورشان عنوان نمایند، اما ما امنیت منطقه را تامین می کنیم و اعلام می کنیم امنیت برقرار است و به اینکه دیگران بخواهند حضور نامشروعی در منطقه داشته باشند نیازی نداریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال جاسوسی از رزمایش مرکب ایران روسیه و چین اظهار کرد: قطعا خیلی از کشور ها امروز می خواهند بدانند رزمایش ایران روسیه و چین چگونه برگزار می گردد. ما در سال های قبل نشان دادیم که در این زمینه با کسی تعارف و شوخی نداریم. این یک هشدار جدی است. اطمینان داشته باشید هر شناور یا هر پرنده ای را که وارد محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین گردد، می زنیم. کسی حق ورود به رزمایش ما را ندارد. وی اضافه کرد: ما اطلاعات آشکار را در رزمایش اعلام می کنیم و نشان می دهیم، اما اطلاعات طبقه بندی قابل دسترسی برای کسی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 599

به "هشدار امیر سیاری نسبت به ورود در محدوده رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار امیر سیاری نسبت به ورود در محدوده رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید