واکنش تلافی جویانه کانادا به اعمال تعرفه های آمریکا بر آلومینیوم

به گزارش تا بینهایت، نخست وزیر کانادا از اعمال تعرفه های تلافی جویانه دلار برای دلار علیه کالا های وارداتی آمریکا اطلاع داد.

واکنش تلافی جویانه کانادا به اعمال تعرفه های آمریکا بر آلومینیوم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای 5 ساله کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با انتشار پیغامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن انتقاد از اقدام آمریکا در افزایش ده درصدی تعرفه واردات آلومینیوم، از اعمال تعرفه های تلافی جویانه دلار برای دلار علیه کالا های وارداتی آمریکا اطلاع داد.

ترودو دیروز پنجشنبه در یک پیغام توئیتری نوشت: در پاسخ به تعرفه های آمریکایی که امروز اعلام شد، کانادا اقدامات متقابلی را در نظر گرفته است که شامل تعرفه های تلافی جویانه دلار به دلار است. ما همواره در کنار کارگران آلومینیوم خود ایستادگی خواهیم کرد. ما در سال 2018 این کار را کردیم و اکنون دوباره در کنار آن ها خواهیم ایستاد.

دیروز پنجشنبه اتاق بازرگانی ملی کانادا با صدور بیانیه ای از آمریکا خواست تا نسبت به لغو تعرفه های جدید علیه واردات آلومینیوم کانادا به آمریکا اقدام کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز طی سخنرانی انتخاباتی خود در اوهایو اعلام نمود تعرفه های جدیدی را علیه آلومینیوم وارداتی از کانادا اعمال می نماید که شامل افزایش 10 درصدی است.

او اظهار کرد اعمال تعرفه های جدید به توصیه رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا که این تعرفه ها را کاملا ضروری عنوان نموده، انجام شده است.

ترامپ در این باره گفت: تعرفه های تجاری برای دفاع از صنعت آلومینیوم آمریکا لازم است. ما بر آلومینیوم وارداتی از کانادا 10 درصد تعرفه وضع می کنیم تا از صنعت خود دفاع کنیم.

در ماه مه سال 2019، دولت ترامپ به عنوان بخشی از توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (USMCA) تعرفه 25 درصدی آلومینیوم کانادا را لغو نموده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1160

به "واکنش تلافی جویانه کانادا به اعمال تعرفه های آمریکا بر آلومینیوم" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش تلافی جویانه کانادا به اعمال تعرفه های آمریکا بر آلومینیوم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تلافی جویانه کانادا به اعمال تعرفه های آمریکا بر آلومینیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید