واکنش پکن به فروش تسلیحات توسط آمریکا به تایوان

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، وبگاه وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اظهار داشت که وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه این کشور در واکنش به تأئید فروش سلاح های نظامی به تایوان از سوی وزارت خارجه آمریکا گفت: فروش تسلیحات به تایوان نقض اصل چین واحد بوده، به شدت به روابط چین و آمریکا و نیز به صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان آسیب می رساند.

واکنش پکن به فروش تسلیحات توسط آمریکا به تایوان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: پکن اقدامات متناسب و ضروری برای حفاظت قاطعانه از حاکمیت ملی و منافع امنیتی خود را اتخاذ خواهد نمود.

این در حالیست که درست یک روز پس از آنکه چین از احتمال تحریم شرکت های آمریکاییِ صادرکننده تسلیحات به تایوان اطلاع داد، پنتاگون دیروز دوشنبه گفت که وزارت خارجه آمریکا با فروش 100 سامانه پدافند ساحلی هارپون ساخت شرکت بوئینگ به تایوان موافقت نموده است.

بنا به اعلام پنتاگون، ارزش این تسلیحات بالغ بر 2.37 میلیارد دلار خواهد بود.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی 3 نوع سیستم تسلیحاتی دیگر از جمله حسگرها، موشک ها و توپخانه با ارزشی بالغ بر 1.8 میلیارد دلار به تایوان موافقت نموده بود.

لازم به ذکر است که ظرف سال های گذشته، ایالات متحده به بهانه های مختلفی از قبیل موضوعات تجاری، حقوق بشر و یا مناقشه بر سر جزایر واقع در دریای چین جنوبی با پکن اختلافات زیادی را ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1265

به "واکنش پکن به فروش تسلیحات توسط آمریکا به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پکن به فروش تسلیحات توسط آمریکا به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید