پکن: آمریکا در زنجیره های عرضه جهانی اختلال ایجاد می نماید

به گزارش تا بینهایت، وزارت خارجه چین امروز سه شنبه آمریکا را به خرابکاری در زنجیره های عرضه جهانی متهم کرد.

پکن: آمریکا در زنجیره های عرضه جهانی اختلال ایجاد می نماید

به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، پس از آنکه واشنگتن ممنوعیت های جدیدی بر بعضی محصولات چینی اعمال کرد، وزارت خارجه چین امروز سه شنبه آمریکا را به خرابکاری در زنجیره های عرضه جهانی متهم کرد.

بنابر اعلام آمریکا، ممنوعیت واردات کالا شامل پوشاک، پنبه، قطعات رایانه و محصولات مو از پنج نهاد فعال در منطقه سین کیانگ و همچنین استان آنهویی در نزدیکی این منطقه است.

کنت کوچینلی سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: این نقض های خارق العاده حقوق بشر باید پاسخ فوق العاده و در خوری داشته باشد.

وزارت خارجه چین همچنین سفر مشاور جدید واشنگتن به هنگ کنگ را یک حرکت سیاسی بیان کرد.

آمریکا خاطرنشان کرد واردات کالا از منطقه سین کیانگ را به دلیل نقض حقوق بشر در این منطقه ممنوع نموده است. اقدامات مداخله جویانه آمریکا و کشور های اروپایی در قبال موضوع هنگ کنگ طی ماه های اخیر افزایش یافته و پکن بار ها به این کشور ها درباره عدم مداخله در امور داخلی چین هشدار داده است.

تنش ها میان پکن و واشنگتن مدت هاست که بالا گرفته و جنگ تجاری میان دو این غول مالی روی داده است. این اواخر نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و اتهاماتی که آمریکا بر چین در این زمینه وارد می نماید و همچنین دخالت های واشنگتن در تنش های دریای جنوبی چین اختلافات میان دو کشور به شدت افزایش یافته و به بالاترین سطح رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1212

به "پکن: آمریکا در زنجیره های عرضه جهانی اختلال ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا در زنجیره های عرضه جهانی اختلال ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید