چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران برگزار گردید

به گزارش تا بینهایت، چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران 11 و 12 تیرماه توسط آزمایشگاه نقشه برداری مغز به صورت مجازی و رایگان برگزار گردید.

چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران برگزار گردید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران 11 و 12 تیرماه توسط آزمایشگاه نقشه برداری مغز به صورت مجازی و رایگان برگزار گردید.

محمدرضا آی رئیس این سمپوزیوم گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود این سمپوزیوم در اردیبهشت ماه برگزار گردد، اما شیوع کرونا برگزاری آن را با تاخیر روبرو کرد. با توجه به اینکه مشکل کرونا حل نشد بنابراین تصمیم گرفتیم این رویداد را مجازی برگزار کنیم تا همه فعالان این حوزه از این فرصت بهره مند شوند.

آی ادامه داد: 750 نفر برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند که دستاورد خوبی است و نشان می دهد توانستیم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم. بر این اساس در این دو روز برنامه نزدیک به 10 سخنران برجسته داخلی و خارجی درباره به روزترین موضوعات نقشه برداری مغز سخنرانی کردند و در کنار آن پنل های تخصصی نیز برگزار گردید. موضوعات نیز به گونه ای انتخاب شده است تا تمام حوزه های مرتبط با نقشه برداری مغز را پوشش دهد. آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به عنوان یک مرکز ارتباط محققان رشته های گوناگون عمل می نماید و این تنوع موضوعات در سمپوزیوم نیز با این هدف هم خوانی دارد.

وی اضافه کرد: در چنین شرایط تاریخی چالش برانگیزی در بهداشت جهانی این یک افتخار و یک امتیاز منحصر به فرد است که آزمایشگاه نقشه برداری مغز چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز را برگزار کرد تا تمامی محققان و علاقمندان این حوزه بتوانند از سرتا سر کشور به صورت رایگان از این فرصت استفاده نمایند و از این جاذبه و تأثیرگذاری برخوردار است که با برگزاری این دست از رویداد ها و ارائه آخرین دستاورد های دانش نقشه برداری مغز به وسیله متخصصین و محققین برجسته در شکل گیری آینده نه تنها درمورد تشخیص و یا درمان بیماری های عصبی بلکه طیف دیگری از بیماری های سیستمیک یاری کند.

آی ادامه داد: آزمایشگاه در این رویداد با جمع آوری محققین و نوآوران از صنایع پزشکی، علوم پایه، فناوری اطلاعات، داروسازی و بیوتکنولوژی و همچنین سازندگان داخلی تجهیزات و فناوران دانش مغز برای شناسایی و توصیف عمده ترین چالش های تحقیقاتی حوزه علوم و فناوری شناختی ارتباط ایجاد کند و به وسیله بازخوردی که جامعه علمی به ما می دهد، می توانیم نیرویی مؤثر جهت راهنمایی منابع و سرمایه انسانی به سمت توسعه علوم و دانش این مرز و بوم باشیم.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز اعلام کرد: با برگزاری این سمپوزیوم تجربیات و دستاورد های جدید محققان برجسته جهان به اشتراک گذاشته شد. محققان با حضور در آن خود را به روز کردند و با پیشرفت ها و تحولات این حوزه آشنا شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1086

به "چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید