چگونگی محاسبه مالیات بر درآمد در 1400

به گزارش تا بینهایت، معاون امور فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: نرخ محاسبه مالیات بر درآمد به غیر از حقوق بگیران در لایحه بودجه 1400 معادل 25 درصد معین شده است.

چگونگی محاسبه مالیات بر درآمد در 1400

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، محمود علیزاده در یک برنامه تلویزیونی ضمن بیان این مطلب گفت: نسبت مالیات به فراوری ناخالص داخلی کشور شش تا هفت درصد و این نسبت در بسیاری از کشورهای منطقه و توسعه یافته خیلی بیشتر است. معادل 50 درصد از مالیات های مستقیم معاف و در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز تنها 30 درصد مالیات دریافت می کنیم بنابراین، زمانی می توان از فراوری ناخالص داخلی مالیات بیشتری دریافت کرد که معافیت های مالیاتی به سامان برسند.

معاون امور فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: میزان درآمدهای مالیاتی از 40 هزار میلیارد تومان به 180 هزار میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده افزایش 40 درصدی مالیات نسبت به پایه و 102 درصد نسبت به قانون بودجه است.

علیزاده در واکنش به صحبت های مبنی بر عملکرد ضعیف این سازمان در اجرای مالیات خانه و ماشین های لوکس گفت: در این زمینه به یک آیین نامه نیاز داشتیم که اگر از سوی دولت تصویب گردد، سریع مکانیزم اخذ مالیات آغاز می گردد. همچنین، دارندگان خودروهای لوکس باید تا سرانجام دی ماه نسبت تسلیم اظهارنامه خود اقدام می کردند که حالا اقدام موردنظر از سوی سازمان امور مالیاتی برای این افراد صورت می گیرد.

وی در سرانجام اظهار داشت که در راستای اجرای قانون سرانجامه های فروشگاهی تا سرانجام ماه جاری سامانه مربوط به این قانون آماده می گردد و کلیه فعالان مالی می توانند برای آغاز فعالیت خود در این سامانه ثبت نام نمایند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1443

به "چگونگی محاسبه مالیات بر درآمد در 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی محاسبه مالیات بر درآمد در 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید