کرونای برزیلی کجا پخش شده است؟ (تصویر)

به گزارش تا بینهایت، دانشمندان هشدار می دهند که شیوع ویروس کرونا غیرقابل کنترل برزیلی می تواند کوشش جهانی برای مقابله با پاندمی این بیماری را مختل کند. کرونای برزیلی گونه ای جهش یافته از نوع قبلی است.

کرونای برزیلی کجا پخش شده است؟ (تصویر)

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست ، نوع جهش یافته برزیلی آنچنان مسری است که در کشور برزیل هیچ نشانه ای از کند شدن نرخ ابتلای آن دیده نمی گردد.

دکتر روبرتو کرانکل ریاضیدان بیولوژیکی رصدخانه کووید19 در برزیل به واشنگتن پست گفت: این اطلاعات یک بمب اتمی است.

او در گفت و گوی خود اضافه نمود: من از گونه جهش یافته اخیر تعجب می کنم. این ویروس به شکل سریعی شیوع پیدا می نماید و این یک فاجعه است.

افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش موارد روزانه ابتلا در ایالات متحده به جلوگیری از شیوع آن یاری می نماید اما در برزیل این مورد صدق نمی نماید؛ جایی که تخت های بخش مرقابت های ویژه با تکمیل ظرفیت روبر هستند.

دکتر دنیس گرت ، معاون اپیدمیولوژی کاربردی در موسسه واکسن سابین در ایالت واشنگتن نیز گفت: اگر کنترلی بر روی شیوع نباشد هیچ کشوری در امان نخواهد بود.

مانائوس در برزیل جایی است که بیشترین نرخ ابتلا به کرونای برزیلی در آنجا اتفاق افتاده است. مانائوس در ماه ژانویه با موج دوم ابتلا روبرو شد. مطالعات آزمایشگاهی و همچنین داده های آماری نشان می دهد که این نوع ویروس نه تنها آنتی بادی ایجاد شده ناشی از ابتلای قبلی را بی اثر می نماید بلکه در برابر واکسن نیز مقاومت دارد.

این آخرین نقشه به روز شده ویروس کرونای برزیلی در دنیا است، ویروسی که روز به روز قلمروهای بیشتری پیدا می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1496

به "کرونای برزیلی کجا پخش شده است؟ (تصویر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای برزیلی کجا پخش شده است؟ (تصویر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید