شروع نهضت زبان اشاره در کشور

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/زنجان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: هم اکنون نهضت زبان اشاره در کشور در حال شروع است.

شروع نهضت زبان اشاره در کشور

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

سیدجواد حسینی در مراسم گرامی داشت روز جهانی معلولان که در کانون سهروردی زنجان برگزار گردید، اظهار کرد: جامعه سالم، جامعه دوستدار معلول، کتاب و کودک است. در آموزش و پرورش باید نگاه انسان محور داشت و در دوره های مختلف توسعه بر پایه های مختلف بوده ولی امروز توسعه به سوی انسان محور است.

این مسئول ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بیش از 60 درصد توسعه بر محور انسان بوده، این رقم در ایران 30 درصد است. نظام آموزش و پرورش مسئولیت تربیت منابع انسانی را بر عهده دارد و نیروی انسانی به تنهایی ثروت محسوب نمی گردد و کار آموزش و پرورش، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.

وی با اشاره به طرح سنجش، اضافه نمود: طرح سنجش از سال 1371 با سنجش تنها 1.5 درصد دانش آموزان شروع شد و این آمار در امسال به بالای 98 درصد در دانش آموزان بدو ورود و 50 درصد دانش آموزان پیش دبستانی رسیده است.

حسینی در رابطه با آموزش دانش آموزان استثنائی، توضیح داد: آموزش ها متناسب با ظرفیت خود دانش آموز و با احتیاج ویژه ارائه می گردد و اعتقاد داریم هر دانش آموز باید با توجه به توان خود، آموزش ها را دریافت کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با بیان اینکه در هر استان یک مدرسه مناسب سازی شده و به عنوان الگو احداث می گردد، اظهار کرد: برای انجام مناسب سازی کامل، 60 کتاب نیز تهیه و تدوین خواهد شد. همچنین در حال حاضر نهضت زبان اشاره در کشور شروع شده و باید زمینه فعالیت معلولان نیز به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه سه چیز در بحث آموزش مهم است، یادآور شد: میادین ورزشی، اردوگاه ها و کارگاه های مهارتی محلی برای تربیت همه دانش آموزان است و آموزش و پرورش سخت، نتیجه کنکورمحوری و پایین بودن آموزش های ورزشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در زنجان پنج مدرسه با کلاس های موضوعی ورزشی احداث می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 611

به "شروع نهضت زبان اشاره در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نهضت زبان اشاره در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید