آنتی بادی ها 9 ماه از ابتلای مجدد به کرونا جلوگیری می نمایند

به گزارش تا بینهایت، مطالعه محققان ووهان نشان می دهد آنتی بادی های کووید 19 می توانند حداقل به مدت 9 ماه از عفونت مجدد جلوگیری نمایند.

آنتی بادی ها 9 ماه از ابتلای مجدد به کرونا جلوگیری می نمایند

به گزارش خبرنگاران، مطالعه محققان ووهان نشان می دهد آنتی بادی های کووید 19 می توانند حداقل به مدت 9 ماه از عفونت مجدد جلوگیری نمایند.

براساس مقاله جدیدی که در مجله پزشکی لنست در این هفته منتشر شده، حدود 40 درصد از بیماران مبتلا به کووید 19 در ووهان، مرکز استان هوبئی، دارای آنتی بادی هایی هستند که می توانند از ابتلای مجدد در برابر ویروس محافظت نمایند.

وانگ چن، نویسنده اصلی مقاله و رئیس آموزشگاه علوم پزشکی چین گفت: ارزیابی نسبت جمعیت برای کاهش احتمال بروز مجدد همه گیری در آینده بسیار مهم است.

مطالعات قبلی در بسیاری از کشورها نشان داد که جمعیت آلوده به کووید 19 همانطور که با نرخ مثبت آنتی بادی های تخمین زده می گردد، بسیار بیشتر از موارد واقعی بوده است؛ مطالعه جدید نشان می دهد که این ممکن است در درجه اول به این دلیل باشد که بیشتر افراد آلوده بدون علامت بودند یا به دلیل عفونت های خفیف برای آزمایش و درمان مراجعه نکرده اند.

علاوه بر این، تعیین شد که سطح آنتی بادی در بیماران بدون علامت کمتر از بیماران تایید شده و موارد علامت دار در مطالعه است.

محققان می گویند: اطلاعات کمی در خصوص دوام پاسخ های ایمنی بدن در برابر کرونا طی یک دوره طولانی مدت وجود دارد؛ این یک مرحله مهم در توصیف عفونت SARS-CoV-2 و درک ما از ایمنی در بیماری همه گیر است.

در میان محققانی که روی این مطالعه کار می نمایند، تعدادی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ووهان و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1563

به "آنتی بادی ها 9 ماه از ابتلای مجدد به کرونا جلوگیری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی ها 9 ماه از ابتلای مجدد به کرونا جلوگیری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید