جذب سرمایه با چه خط قرمزهایی روبرو است؟

به گزارش تا بینهایت، هر استارتاپی بدنبال جذب سرمایه است

در گذشته استارتاپ ها چالش کمتری برای جذب سرمایه داشتند و سرمایه گذاران قدرت ریسک بالاتری داشتند، بطوریکه بر روی بیشتر ایده های جالب سرمایه گذاری می کردند. اما امروزه با وجود تنوع زیاد ایده ها، شاهد سخت گیری بیشتری از جانب سرمایه گذاران هستیم. در تحقیقاتی که به وسیله بلومبرگ انجام شد، به این موضوع اشاره شده است که سرمایه گذاری بر استارتاپ ها با کاهش 20 درصدی روبرو شده است. بیشتر کارآفرینان این عوامل را ناشی از مسائل مالی می دانند، در صورتی که عوامل گوناگونی در این زمینه تاثیرگذار هستند.

جذب سرمایه با چه خط قرمزهایی روبرو است؟

می توان مهمترین علت عدم ریسک پذیری سرمایه گذاران را آشنا نبودن کارآفرینان با اصول اولیه کسب و کار دانست. بیشتر این سرمایه گذاران، خط قرمزهایی برای انتخاب استارتاپ های خود دارند. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا این خط قرمز ها را بهتر بشناسید.

ارائه گزارشات اقتصادی با یاری اکسل

با روی لوگاسی آشنا شوید کسی که توانسته در مدت زمان کوتاهی، سرمایه ای 2 میلیون دلاری برای اپلیکیشن موبایلی به نام weepo جذب کند. اما این انتها کار بود و نتوانست بیشتر از این سرمایه جذب کند و او پذیرفت که در حساب و کتاب کسب و کارش به مشکل خورده است. لوگاسی از گوگل شیتز و اکسل برای ارائه گزارش های اقتصادی خود یاری می گرفت. او تصور می نماید که این داستان تا 40 درصد جذب سرمایه اش را کاسته است. استفاده از این ابزارها کمی غیر حرفه ای است و اطلاعات دقیقی را بازگو نمی نماید. با استفاده از یک سیستم حرفه ای حسابداری، به خود و کسب و کارتان یاری کنید.

به فراموشی سپردن گزارش دو دلیجنس

اگر بخواهیم دو دلیجنس را تعریف کنیم، می توان آن را سنجش و ارزیابی سرمایه گذاران از پتانسیل های سرمایه گذاری دانست. توجه استارتاپ ها به این موضوع می تواند یک دلگرمی برای سرمایه گذاران باشد، که نشان می دهد آنها به فرآیند هزینه های متغیر و جریان سرمایه اهمیت می دهند.

برای تهیه گزارشی که نشان می دهند در فرآیند یک تصمیم گیری درست، از داده های متغیری استفاده شده است، می توان از نرم افزارهایی مثل Xero و Sage یاری گرفت. شما باید داده هایی مثل افزایش هزینه، حقوق، فروش و … را در گزارش خود دخیل کنید.

توجه نکردن به حقوق بنیان گذاران

علاقه سرمایه گذاران به استارتاپ هایی است که توجه کلیه اعضا بر آن متمرکز شده باشد. بطور مثال اگر شاهد آن باشید که بنیانگذار یک استارتاپ، حقوق بالایی دریافت می نماید، یعنی به پیشرفت کسب و کارش بی توجه است. سرمایه گذاران می خواهد از همه پولی که برای استارتاپ هزینه می نمایند، در جهت پیشرفت شرکت بکار گرفته گردد.

عدم معرفی رقبا

برخی از استارتاپ ها از ارائه اطلاعات در ارتباط با رقبایشان خودداری می نمایند. این موضوع نشان دهنده آن است که خیلی از کارآفرینان، چشم اندار روشنی از آینده کاری خود ندارند. با تهیه یک گزارش مفصل از فعالیت های رقبای خود، اطمینان سرمایه گذاران را به خوبی جلب کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2058

به "جذب سرمایه با چه خط قرمزهایی روبرو است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه با چه خط قرمزهایی روبرو است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید