سهمیه غذایی دانشجویان حذف می گردد

به گزارش تا بینهایت، وزیر آموزش عالی زیمباوه اظهار داشت: سهمیه غذای دانشجویانی که وام تحصیلی شان شامل وعده های غذایی نمی گردد از بین می رود تا هزینه های آن برای امور دیگری خرج گردد.

سهمیه غذایی دانشجویان حذف می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل تایمز هایراجوکیشن، Nkandu Luo وزیر آموزش عالی زیمباوه در تازه ترین بیانیه خود اعلام نموده است: سهمیه غذای دانشجویانی که وام تحصیلی شان شامل وعده های غذایی نمی گردد از بین می رود.

دانشجویان که به تصمیم وزیر آموزش عالی معترض هستند گفته اند: در صورتی که هیچ تغییری در این تصمیم لحاظ نگردد مقابل وزارت علوم و تحقیقات تجمع می نمایند.

وزیر آموزش عالی زیمباوه در اوایل ماه جاری بیان کرد: سهمیه غذای دانشجویانی که وام تحصیلی شان وعده های غذایی را پوشش نمی دهد از ابتدای سال تحصیلی 2019 حذف می گردد تا هزینه های ناشی از آن برای امور آموزشی دیگری صرف گردد.

وزارت علوم و تحقیقات زمیباوه میخواهد، یاری هزینه دانشجویی را به هزینه های آموزشی تحصیلی و محل اقامت دانشجویان محدود کند و به طور کلی وام پرداخت غذا حذف گردد.

برهمین اساس، یاری هزینه خرید کتاب و انجام پروژه ها و تحقیقات دانشگاهی مستقیما به خود دانشجو پرداخت می گردد.

کارشناسان علمی تأکید می نمایند، با توجه به اینکه هفتاد و پنج درصد از دانشجویان دانشگاه زامبیا از خانواده فقیر هستند و بسیاری از آنها از روستاها یا شهرهای دور افتاده هستند سخت کوشش می نمایند تا خود را به آموزش عالی برسانند بنابراین دولت باید آنها را حمایت کند و حذف هزینه غذایی برابر با اجتناب آنها از ورود به آموزش عالی است.

حذف یاری هزینه وعده غذایی در حالی اتفاق افتاده که وزیر تنها علت آن را یاری بیشتر به دانشجویان محروم اعلام نموده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 158

به "سهمیه غذایی دانشجویان حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه غذایی دانشجویان حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید