محمد بن سلمان اعضای خانواده ام را ربوده است

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، ریچارد اسپنسر، روزنامه نگار امور خاورمیانه روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی با عنوان م ب س فرزندان مرا بازداشت نموده است، نوشته است: سعد الجبری مسئول شاخص اطلاعاتی سعودی، محمد بن سلمان را به ربودن افراد خانواده اش متهم نموده است.

محمد بن سلمان اعضای خانواده ام را ربوده است

در این گزارش آمده است: سعد الجبری عنصر اطلاعاتی سعودی که نقش مهمی در هماهنگی کوشش های عملیات مشاخصه با تروریسم با غرب ایفا نموده است می گوید که مقامات سعودی دو فرزند و برادرش را به گروگان گرفته اند. الجبری معاون شاخص محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان بود. بن نایف شاهزاده ای بود که از روابط قوی با کشورهای خارجی برخوردار بود و وزیر کشور عربستان و برای مدتی اندک قبل از اینکه از سوی پسر عمویش محمد بن سلمان یعنی فرزند شاه کنونی عربستان در سال 2017 کنار زده گردد، ولیعهد هم بود.

این رسانه غربی می نویسد: الجبری که هنگام براندازی محمد بن نایف در خارج از عربستان به سر می برد، تصمیم به عدم بازگشت به عربستان از بیم بازداشت گرفت زیرا وی عنصر اطلاعاتی است که همه اسرار کشور را می داند.

ریچارد اسپنسر آورده است: الجبری می گوید که عمر پسر 21 ساله و ساره دختر 20 سال وی پس از یورش 50 نیروی امنیتی سعودی که با بیست خودرو به منزل خانوادگی وی در ریاض اتفاق افتاده است، بازداشت شده اند.

این رسانه نوشت: خالد الجبری فرزند عظیم سعد الجبری که در کانادا کار می نماید و همراه پدرش زندگی می نماید، گفت: چند هفته گذشته است و ما مکان آنها را نمی دانیم. آنها ربوده شده اند و ما نمی دانیم که آنها زنده اند یا مُرده.

تایمز آورده است: برادر الجبری که استاد دانشگاه و در دهه شصت عمر خود به سر می برد، هم بازداشت شده است.

اسپنسر در ادامه گزارش داد: بازداشت محمد بن نایف، متحدان سعودی را شوکه کرد زیرا به گفته منابع دیپلماتیک، وی در برطرف تهدید القاعده نقش مؤثری ایفا نموده بود.

روزنامه نگار امور خاورمیانه روزنامه تایمز می نویسد: الجبری عنصر بسیار مؤثری است و از مسئولانی است که محمد بن سلمان که در جهت رسیدن به قدرت پس از اینکه پدرش در ژانویه 2015 به قدرت رسید، حرکت می نماید، آنها را عزل نموده است. در ابتدا بن سلمان به الجبری به عنوان خطری نمی نگریست؛ اما اوضاع پس از کودتای کاخ تغییر کرد و وی دشمن مردی محسوب شد که در حال حاضر عربستان را اداره می نماید یعنی محمد بن سلمان. از آن هنگام دولت سعودی از گروگان ها به عنوان ابزاری برای کنترل مخالفان و ساکت کردن آنها، استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1010

به "محمد بن سلمان اعضای خانواده ام را ربوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بن سلمان اعضای خانواده ام را ربوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید