محموله آنتی بیوتیک در راه کشور است

به گزارش تا بینهایت، رئیس جمعیت هلال احمر از واردات آنتی بیوتیک مورد احتیاج به کشور اطلاع داد و گفت: این محموله شامل هشت قلم آنتی بیوتیک است.

محموله آنتی بیوتیک در راه کشور است

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند گفت: با هماهنگی سازمان غذا و دارو، محموله ای شامل هشت قلم آنتی بیوتیک سوسپانسیون مناسب برای گروه سنی بچه ها خریداری شده که در روز های آینده وارد کشور می گردد.

براساس این گزارش، در پی کمبود انواع آنتی بیوتیک در داروخانه های کشور، جمعیت هلال احمر بعد از هماهنگی با سازمان غذا و دارو، اقدام به واردات آنتی بیوتیک نموده است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته سوم آبان ماه گفت: اکنون به صورت فوریتی تامین و توزیع آنتی بیوتیک از ابتدای هفته شروع شده و تا 2 روز دیگر دارو به مقدار کافی در دسترس مردم است.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه همه گیری آنفلوآنزا به طور غیر قابل پیش بینی در اواسط مهر با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها شروع شده است به علت افزایش بیماران مبتلا، کمبود آنتی بیوتیک نیز احساس شد.

عین اللهی با اشاره به تجویز مصرف دارو، گفت: باید راهنمای تجویز منطقی دارو در کشور تدوین گردد و پزشک بر اساس این راهنما به بیمار داروی مورد احتیاج را تجویز کند. استاندارد تجویز دارو در نسخ 1.5 قلم در جهان است، اما در کشور ما چهار قلم در نسخ تجویز می گردد و این موضوع مصرف دارو را بالا می برد.

سجاد اسماعیلی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو هم روز گذشته (سوم آبان) به خبرنگار حوزه سلامت ایرنا گفت که نخستین محموله آنتی بیوتیک آخر هفته وارد کشور می گردد.

اسماعیلی توضیح داد: 17 میلیون عدد شربت آنتی بیوتیک نیز در شهریور تامین شده، اما به علت مصرف بی رویه و غیرمنطقی این دارو که حتی برای سرماخوردگی ساده نیز استفاده می شد با کمبود روبرو شدیم.

وی اعلام نمود: در راستای برطرف مشکل کمبود آنتی بیوتیک، جلساتی مختلفی برای شرکت های دارویی فراوری داخل برای تامین آن ها تا سرانجام سال برگزار گردید و به وسیله واردات نیز که اولین محموله آن آخر هفته به کشور انجام می گردد، به زودی مشکل کمبود برطرف خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2147

به "محموله آنتی بیوتیک در راه کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله آنتی بیوتیک در راه کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید