مخبر: در ده کوره ها افرادی هستند که استعدادشان در هیچ دانشگاهی قابل ارزیابی نیست ، ماجرای بانویی که تولیداتش را به 9 کشور صادر می نماید

به گزارش تا بینهایت، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: جوان بااستعداد دانشگاهی خیلی داریم اما در ده کوره های دورافتاده هم جوانانی از زن و مرد را دیده ام که در هیچ دانشگاهی نمی توان استعداد و دانش و ظرفیت آن ها را ارزیابی کرد.

مخبر: در ده کوره ها افرادی هستند که استعدادشان در هیچ دانشگاهی قابل ارزیابی نیست ، ماجرای بانویی که تولیداتش را به 9 کشور صادر می نماید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صبح امروز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از محصول دانش بنیان MBS که به تازگی از سوی یکی از شرکت های دانش بنیان این ستاد، بومی سازی شده است، رونمایی شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در این مراسم ضمن تبریک سال روز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، اکسیر حلال مسائل کشور و راه گشایش مالی در عرصه های علمی و صنعتی، همانند دفاع مقدس در دستان مردم دانست که می توانند مثل همواره مسائل را مرتفع کنند.

مخبر با بیان این که جوانان باانگیزه و بااستعداد در کشور فراوان است، ادامه داد: خوش بختانه در دانشگاه های برتر کشور نخبگان باارزشی داریم، اما نباید چشم ما همواره به دانشگاه های مطرح باشد، چون بنده در ده کوره های دورافتاده جوانانی از زن و مرد را دیده ام که در هیچ دانشگاهی نمی توان استعداد و دانش و ظرفیت آن ها را ارزیابی کرد.

وی افزود: در گوشه ای از استان سیستان و بلوچستان یک خانم 30 ساله را دیدم که فراوری کارگاهی خود را با کم ترین دسترسی و امکانات به 9 کشور جهان صادر می کرد و این ها همان ظرفیت های بزرگ سرمایه انسانی هستند که عامل اصلی رشد و پیشرفت کشور ها شناخته می شوند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه نمود: طبق آنالیز های علمی 60 درصد اقتصاد جهان در آینده نزدیک دیجیتالی خواهد شد، بنابراین نخبگان و جوانان ماهر، خلاق و مبتکر سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می شوند.

مخبر افزود: با توجه به اتفاقات خوبی که جوانان تحصیل نموده در صنعت کشور رقم زده اند و کشور را در برابر تحریم های ظالمانه به جلو حرکت می دهند، باید توجه داشت که گره مسائل کشور با اتصال نخبگان دانشگاهی و صنعت باز می گردد و بایستی بیش از پیش از آن ها حمایت کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم از محصول دانش بنیان MBS ساخت داخل که مورد احتیاج صنایع بسته بندی دارویی و غذایی، فراوری لوله و اتصالات، پی وی سی، پروفیل، پنجره، لوازم خانگی، پوشش محافظ تلفن همراه و بسیاری از حوزه های صنعتی و فراوریی است، رونمایی شد.

مهندس فرزادی مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر که در حوزه زیست بوم دانش بنیان فعالیت می نماید، در این مراسم گفت: در حوزه پتروشیمی و محصولات با فناوری بالا، کار های بسیار بزرگی صورت گرفته است که به دلیل تخصصی بودن آن ها مردم خیلی در جریان این دستاورد ها قرار نمی گیرند.

فرزادی ادامه داد: محصولات ABS که در سال های گذشته به دلیل تحریم ها به ایران داده نمی شد و بسیاری از صنایع از جمله حوزه فراوری لوازم خانگی را با مشکل جدی روبه رو نموده بود به دست توانمند جوانان تحصیل نموده و حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بومی سازی شد و با افتخار اعلام می کنم در سال 98 در این بخش بیش از 40 میلیون دلار از واردات جلوگیری و صرفه جویی ارزی شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر اضافه نمود: محصول دانش بنیان MBS نیز به تازگی بومی سازی شده و می تواند در آغاز کار از 7 میلیون دلار و در سال های بعد چندین برابر این رقم، از خروج ارز جلوگیری نماید.

محمد غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات مؤثر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای صنعت کشور، به ویژه در حوزه های دانش بنیان، اعلام کرد: فعالیت های جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شرایط کنونی اقتصاد و فشار تحریم های ناجوانمردانه، به مردم و فعالان علمی و مالی امید می بخشد.

دکتر غلامی اضافه نمود: در بحث جهش فراوری و اقتصاد مقاومتی، باید به ظرفیت های داخلی توجه ویژه نموده و بتوانیم به نقطه ای برسیم تا در حوزه صنعت و تکنولوژی در جهان حرف برای گفتن داشته باشیم.

لازم به شرح است، در این مراسم که با حضور دکتر محمد غلامی؛ وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار گردید، علاوه بر اهدای 2 میلیون بسته اقلام بهداشتی مقابله با کرونا برای داوطلبان کنکور سراسری از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به وزارت علوم، بین شرکت پتروشیمی قائد بصیر و پژوهشگاه پلیمر ایران تفاهم نامه همکاری امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1179

به "مخبر: در ده کوره ها افرادی هستند که استعدادشان در هیچ دانشگاهی قابل ارزیابی نیست ، ماجرای بانویی که تولیداتش را به 9 کشور صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: در ده کوره ها افرادی هستند که استعدادشان در هیچ دانشگاهی قابل ارزیابی نیست ، ماجرای بانویی که تولیداتش را به 9 کشور صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید